کد خبر 232524
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد؛

نرخ رشد سواد آموزی ایران ۲.۵ درصد برابر جهان است

نرخ رشد سواد آموزی ایران ۲.۵ درصد برابر جهان است

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، توسعه سواد در ایران به ۹۸ درصد رسیده و فاصله بین توسعه سواد بین زنان و مردان به ۶ درصد تقلیل یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ عبدی، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:اول تا هفتم دی هفته نهضت سواد آموزی است. ۷ دی ۵۸ با فرمان امام خمینی برای مبارزه با بی سوادی این سازمان شکل گرفت.

وی افزود: در اوایل انقلاب و قبل از تشکیل این سازمان حدود۴۷ درصد با سواد داشتیم و فاصله بی سوادی بین زنان و مردان  ۲۳ درصد و فاصله بی سوادی شهری و روستایی حدود ۳۴ درصد بود.

او ادامه داد: در حال حاضر با کمک سازمان نهضت سواد آموزی حدود ۹۸ درصد باسواد داریم همچنین فاصله بی سوادی زنان و مردان حدود۶ در صد و ۱۱ درصدی شهری کاهش یافته است.

وی افزود: در ۱۷ شهریور امسال دبیر کل یونسکو در پیامی اعلام کرد که در ۴۰ سال گذشته نرخ رشد باسوادی جهان  ۱۸ درصد بوده این در حالی است که نرخ با سوادی در کشور ما بیش از ۵۰ درصد بوده است.

وی افزود: توسعه سواد آموزی در ایران حدود ۲.۵ برابر جهان است.

عبدی گفت: نهضت سوادآموزی همزمان با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی ایران ماموریت جدید را برای خود در نظر گرفت در همین زمینه با نمایندگان مجلس جلساتی برگزار و بندی در برنامه هفتم توسعه در خصوص نهضت سواد آموزی در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم تصویب شود.  

وی افزود: درگام دوم نیازمند نهضت همگانی است و در این جا نهضت سواد آموزی به عنوان متصدی به تنظیم گری تبدیل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha