کد خبر 232506
۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۲

گزارش «حیات» از زندگی شهید هادی جوان؛

آسمانی شدن شهید ۴ ماه بعد از نامزدی‌اش

آسمانی شدن شهید ۴ ماه بعد از نامزدی‌اش

مادر شهید جوان دلاور آرزو داشت، پسرش را در لباس دامادی ببیند اما در چهارشنبه سوری تلخ سال ۱۳۹۲، شاهد آسمانی شدن فرزندش بود.

مادر شهید هادی جوان دلاور در گفتگو با «حیات» گفت: شهید به اسلام، مملکت و رهبر علاقه ی فراوان داشت، نماز شب‌ او هرگز ترک نمی‌شد و همیشه قبل از شروع نماز قرآن می‌خواند.

وی ادامه داد: شهید هادی جوان به پدر و مادرش خیلی علاقه داشت و احترام آن‌ها را همیشه نگه می‌داشت و به فقرا همیشه می‌رسید، تا زمانی که پسرم کنارمان بود (ستوان دو ارتش بود) از حقوق‌اش بین فقرا پخش می کرد.

مادر شهید در خصوص خاطرات پسرش خاطرنشان کرد: شهید ته تغاری من بود، زمانی که به کربلا مشرف بودم از فرزندانم پرسیدم چه برای‌تان بیاورم؟ هر کدام چیزی را گفتند، هادی سیزده سالش بود کناری ایستاده بود، گفتم: پسرم چه برایت بیاورم؟ گفت: سلامتی، گفتم: نه مادر، گفت: برایم یک عبا و یک انگشتر در نجف بیاور، گفتم: برای چی؟ گفت: انگشتر را هر روز صبح به نیت حضرت علی (ع) به ابروهایم بکشم تا رزق و روزی‌ام زیاد شود؛ عبا را می‌خواهم تا با آن نماز بخوانم.  

وی با بیان اینکه شهدا گواه هستند، تاکید کرد: شهید همیشه دو خودکار در جیب داشت، زمانی‌که می‌خواست با خودکار چیزی را بنویسد، پشت یکی از خودکارها سوزن تگرد زده بود تا با خودکار اداره مصرف شخصی نداشته باشد، زمانی که می‌گفتم تلفن زنگ می‌خورد و نیاز به خودکار داشت، به نوه‌ها می‌گفت آن خودکار نه، مال اداره است. می‌خندیم و می‌گفتم پسرم این خودکار زیبا می‌نویسد و آن نه؟ هادی در جواب می‌گفت: مادرم این خودکار مال اداره و بیت‌المال است.

مادر شهید جوان دلاور افزود: پسرم شهیدی بود که طول مسیر خانه را (خانه‌ی ما بن بست و ته کوچه است) با موتور خاموش از خانه تا سرکوچه را طی می‌کرد تا صدایش همسایگان را آزار ندهد، شهید همچنین خصوصیات دیگری داشت اما زود آسمانی شد.

شهید «هادی جوان دلاور» در اوج جنگ تحمیلی و در یازدهم آذرماه سال ۱۳۶۳ چشم به جهان گشود؛ در سال ۱۳۹۲ بنا بردرخواست والدین تصمیم به ازدواج گرفت و در تاریخ ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۹۲ در مراسمی بسیار ساده سر سفره عقد نشست.

اما هنوز از شروع دوران ازدواج ایشان مدتی نگذشته بود که در حادثه‌ای غیر قابل تصور و در حین انجام ماموریت شغلی و در لباس مقدس نظامی و در آخرین سه‌شنبه سال ۱۳۹۲، بر اثر پرتاب نارنجک دست‌ساز و تعمدی از سوی یکی از اراذل و اوباش محله نواب و اصابت آن با سر، به‌شدت دچار مجروحیت شد و به بیمارستان لقمان منتقل شد. وی پس از تحمل قریب به دو ماه رنج و سختی و دو جانبازی بنا بر مشیعت‌الهی، در سحرگاه ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ مصادف با رحلت حضرت زینب کبری (س) ندای معشوق را لبیک گفت و عاشقانه به سوی معبود پرواز کرد.

البته ضارب شهید دلاور با اقدام اطلاعاتی مأموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از ۴۸ ساعت تلاش شبانه‌روزی شناسایی بازداشت و پس از ارجاع به مقام قضایی روانه زندان شد ولی با رضایت خانواده شهید «هادی جوان دلاور» از حکم قصاص نجات یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha