کد خبر 232460
۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

مراسم وداع با شهدای نیروی زمینی ارتش در بیرجند برگزار شد

مراسم وداع با شهدای نیروی زمینی ارتش در بیرجند برگزار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: مراسم وداع با شهدای نیروی زمینی ارتش در بیرجند از ساعت ۱۸ امروز در محل کهف الشهدا با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مردم برگزار شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام دارد، گفت: حضرت ام‌ البنین همسر و مادر چهار شهید و از مبلغان واقعه عاشورا بود.

وی بیان کرد: ایشان مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان است که هر چهار فرزند او در واقعه کربلا به شهادت رسیدند.

نوفرستی تصریح کرد: این بانوی بزرگوار ‌در زندگی مشترک با حضرت علی (ع) همواره همه تلاش خود را انجام داد تا بتواند جای خالی حضرت فاطمه (س) را برای فرزندان ایشان پر کند و مادران شهدا اسوه صبر، استقامت و فداکاری در جامعه هستند که با ایثار فرزندان خود درس بزرگی به همه ما دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که "اگر ارزش پدر و مادر شهدا از خود شهدا بیشتر نباشد، کمتر نیست" گفت: مادران شهدا فرزندان خود را انقلابی و ولایتمدار تربیت و جان آنها را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی به شهادت سه نفر از نیروهای ارتش در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: اجرا و پاداش این شهدا که در تمرین یکی از یگان‌های نیروی زمینی به شهادت رسیدند کمتر از سایر شهدا براساس آیات و روایات نیست.

نوفرستی بیان کرد: مراسم وداع با شهدای نیروی زمینی ارتش در بیرجند از ساعت ۱۸ امروز در محل کهف الشهدا با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مردم برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: نقش مادران شهدای غزه ادامه حرکت امام حسین (ع) و یاران ایشان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha