کد خبر 232208
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

وزیر ارتباطات در گفتگو با «حیات» پاسخ داد؛

سرنوشت میمون فضانورد ایرانی چه شد؟

سرنوشت میمون فضانورد ایرانی چه شد؟

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اعزام فضانورد به فضا و چگونگی برگشت این فرد به زمین گفت: در سند ۱۰ ساله فضایی کشور زیست در فضا پیش بینی شده که در سال ۱۴۰۷ به توانایی اعزام فضانورد خواهیم رسید.

عیسی زارع پور در پاسخ به سوال حیات مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای ارسال فضانورد به فضا دارید؟ گفت: ویروس خودناباوری و خودتحقیری متاسفانه سال هاست توسط عده ای به جامعه تزریق می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نخبگان و جوانان ایران چند سر و گردن از نخبگان کشورهای دیگر بالاترند و با این میزان از توانمندی، اگر ارائه کنیم به هر چیزی می توانیم دست پیدا کنیم.

وی در مورد برنامه زیست در فضا گفت: برنامه زیست در فضا، یک برنامه ۱۰ ساله در قالب سند ۱۰ ساله فضایی کشور است که در سال گذشته تصویب شد و در حال حاضر در سال اول اجرای آن هستیم. در این برنامه پیش بینی شده که تا سال ۱۴۰۷ می توانیم به این توانمندی دست پیدا کنیم و با آزمایشات و آزمون های مداری و زیر مداری که در حال انجام است اجرای این برنامه، دور از دسترس نیست.

زارع پور افزود: در سال ۱۳۹۱ یک میمون به فضا ارسال شد و سالم هم برگشت و هنوز هم دارد زندگی می کند. این کار، ۲ بار تکرار شد و این تجربه نشان می دهد این توانمندی در کشور وجود دارد؛ اما ۱۰ سالی مورد غفلت واقع شده بود.

وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: ما دوباره برنامه زیست در فضا را احیا کرده ایم و انشالله بتوانیم مسیر را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha