کد خبر 232157
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

بیش از ۵۳۰۰۰ موسسه با بیمه سلامت قراردارند

بیش از ۵۳۰۰۰ موسسه با بیمه سلامت قراردارند

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: در حال حاضر۵۷ هزار زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی ناصحی مدیر عامل بیمه سلامت کشور در برنامه صف اول گفت: در بخش دولتی کیفیت ارائه خدمات از نظر علمی مطلوب است و محافظت مالی خوبی از جیب مردم انجام می شود. تعداد موارد فوتی در بیمارستان ها نسبت به قبل افزایشی نبوده است.

ناصحی با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی به صورت بر خط مردم، خدمات را دریافت می کنند. وزارت بهداشت با همکاری بیمه‌ها سامانه‌ای را طراحی کرده است و بیمه سلامت آماده اتصال به سامانه وزارت بهداشت برای پرونده پزشکی است.  

ناصحی ادامه داد: پزشک خانواده با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت بهتر توانسته است وضعیت جسمانی بیمار را بررسی کند و از پرداخت هزینه‌های بی‌جهت توسط بیمار جلوگیری می‌کند. برنامه سلامت خانواده در ۵۹ شهر در حال انجام است و این طرح در روستاها انجام می شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در تهران و برخی از مراکز استان ها برخی از پزشکان به دلیل شلوغی مراکز اقدام به تجویز نسخه کاغذی می کنند. در تهران درصدی از پزشکان به بیمه سلامت قرارداد ندارند. الان ۲۰ هزار مطب با بیمه سلامت قرارداد دارند.  

وی تاکید کرد: صندوق بیماران صعب العلاج برای کاهش هزینه‌های کمرشکن این بیماران است و امسال اعتبار این صندوق به هفت هزار میلیارد تومان رسیده است. بسته خدماتی توانبخشی و بیماری‌های دیگر مانند سرطان در این صندوق آورده شده است و بسیاری از خدمات در بخش دولتی به طور کامل تحت پوشش صندوق قرار گرفته است.  

وی افزود: تعداد ۲۰۵ مرکز درمان ناباروی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیمه ۹۰ درصد خدمات را در بخش دولتی تخت پوشش قرار داده است. نزدیک به ۱۵۶ خدمات کاربردی دیگر برای درمان ناباروری تعیین شده است و ۵۷۰۰۰ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

ناصحی ادامه داد: بیش از ۵۳۰۰۰ موسسه با بیمه سلامت قرارداد داشته و بیمه سلامت با تمام مراکز دولتی در زمینه بیمه پایه قرارداد دارد. میانگین تجویز دارو در هر نسخه در کشور ۴.۲ قلم دارو بوده که این آمار بالا است. در سال گذشته بیش از ۱۱۰۰میلیارد بیمه سلامت بابت انسولین پرداخت شده است.

وی گفت: الان ۵۹ کد خدمت توانبخشی در زمینه هایی مانند گفتار درمانی و شنوایی سنجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. جامعه سالمندی در آینده نیازمند جدی به خدمات توانبخشی با توجه به سیر پیر شدن جامعه خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha