کد خبر 232117
۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

بی‌اطلاعی یک سوم افراد شرکت کننده در پویش ملی سلامت از بیماری فشار خون

بی‌اطلاعی یک سوم افراد شرکت کننده در پویش ملی سلامت از بیماری فشار خون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آمار دیابت در طرح پویش ملی در تهران به ۱۷/۵ درصد و میزان کلسترول بالا در تهران به ۴۲ درصد رسیده است.

علیرضا زالی٬ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: الان موضوعاتی مانند نظام پرداخت، تعرفه‌گذاری و امنیت شغلی از جمله پیش‌شرط های لازم برای رشته هایی مانند بیهوشی، کودکان و حتی طب اورژانس هستند که از جذابیت‌های کمتری برای افراد شرکت کننده در آزمون دستیاری برخوردارند که باید برای داوطلبان این رشته فراهم شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ۲۶ رشته فلوشیپ و ۲۵ رشته تخصصی ظرفیت‌های لازم را دارد، ادامه داد: شرایط لازم برای رشته‌های کودکان، بیهوشی و طب اورژانس نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده‌اند؛ اما باید مشوق‌های بیشتر برای شروع به کار در این رشته‌ها در نظر گرفته شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آمار نفراتی که  تا کنون در مرحله اول پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمار اولیه نشان دهنده این است که یک سوم افراد شرکت کننده از بیماری فشار خون خود مطلع نبوده‌اند. آمار دیابت در تهران به ۱۷/۵ درصد و میزان کلسترول بالا در تهران به ۴۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا از ظرفیت داوطلبان برای طرح پویش ملی سلامت استفاده بهینه شود؛ انتقال و مهمانی دانشجویان تخصصی و فوق تخصصی از سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فراهم است.

زالی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرده که پنج درصد نفرات اول آزمون ها در تمام رشته های تخصصی و فوق تخصصی را عضو هیات علمی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha