کد خبر 231949
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

مهم‌ترین توصیه‌های غذایی متخصصان در هنگام بروز آلودگی هوا

مهم‌ترین توصیه‌های غذایی متخصصان در هنگام بروز آلودگی هوا

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه در روزهایی که شاهد بروز آلودگی هوا هستیم، بهتر است از مصرف گوشت پرهیز کرد، گفت: مصرف بیشتر مایعات، دمنوش و آب‌میوههای طبیعی توسط افراد در این روزها مفید است.

فاطمه مرادی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با اشاره به تغذیه‌های لازم در هنگام بروز آلودگی هوا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین توصیه متخصصان در هنگام بروز آلودگی هوا مصرف بیشتر مایعات، دمنوش و آب‌میوههای طبیعی توسط افراد است.

وی اضافه کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا افراد سعی کنند از غذاهای سبک و آبکی مانند انواع آش و سوپ استفاده کنند تا تاثیر آلودگی هوا بر بدن کاهش پیدا کند. 

این متخصص طب سنتی ادامه داد:  یکی از آب میوه‌های مناسب آلودگی هوا آب سیب طبیعی است؛ البته دمنوش عناب نیز یک نوشیدنی مناسب خواهد بود.  افرادی که از نظر گرمی مشکلی ندارند یک قاشق مربای خوری آویشن شیرازی می‌توانند به دمنوش عناب خود اضافه کنند. 

وی با بیان اینکه برای تهیه دمنوش عناب باید چند عناب شکسته را درون آب قوری ریخته تا بجوشد، تاکید کرد: دمنوش عناب نباید بیشتر از چهار هفته و روزی یکبار مصرف شود. 

مرادی با اشاره به اینکه برای مقابله با آلودگی هوا مصرف شربت شیره انگور همراه با لیمو ترش تازه هم مناسب است، تصریح کرد: مصرف سوپ سبزیجات حاوی جعفری و گیشنیز برای مقابله با آلودگی هوا موثر است. در هنگام بروز آلودگی هوا افراد بهتر است از انار که حاوی آنتی اکسیدان خوبی بوده همچنین از میوه انگور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آب لیمو شیرین و پرتقال هم برای آلودگی هوا مفید هستند، اظهار کرد: مصرف گوشت در مواقع آلودگی هوا سفارش نمی‌شود و افراد بهتر است از سیر و پیاز پخته همراه با غذا استفاده کنند. 

این متخصص طب سنتی استفاده از بوهای طبیعی در این روزها را هم مفید دانست و گفت: برای این‌کار پوست پرتقال و لیمو را روی بخاری گذاشته یا پوست این میوه‌ها را داخل آب گذاشته و بخار آن را بخور کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha