کد خبر 231936
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

دستگیری باند سارقان مسلح در تهران + فیلم

دستگیری باند سارقان مسلح در تهران + فیلم

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: باند سارقان مسلح و موبایل قاپان پایتخت شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سردار علی ولی پور گودرزی روز دوشنبه در محل اداره یکم آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همکارانم در معاونت مبارزه با جرایم جنایی موفق به شناسایی و دستگیری چهار سارق شدند که با سلاح گرم اقدام به سرقت می‌کردند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی قضایی پرونده‌ای برای آنها تشکیل شده است، ادامه داد: یک نفر از آنها که ۱۲ فقره سابقه سرقت دارد، با استفاده از سلاح گرم اقدام به تهدید و موبایل قاپی می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص اینکه چگونه طعمه موبایل قاپان نشویم، گفت: مردم مراقب باشند در مراکز خلوت تا حد امکان از گوشی خود استفاده نکنند یا به کمک لوازم جانبی از موبایل استفاده کنند تا در دام موبایل قاپان نیافتند.

سردار ولی پور گودرزی افزود: در پرونده‌ای دیگر، فردی که به عنوان دلال ملک وارد منازل می‌شد سپس با استفاده از سلاح گرم و تهدید ناشی از آن اقدام به سرقت کرده و با اموال سرقتی، خودرو می‌خرید نیز با هوشیاری ماموران پلیس دستگیر و همه اموال مسروقه نیز از او کشف و ضبط شد.

وی به شهروندان متقاضی خرید و فروش خانه و ملک توصیه کرد: با تاییدیه بنگاه املاک اقدام به خرید و فروش ملک کرده و با تایید مشاوران املام معتبر اجازه بازدید مشتری از ملک را بدهند و قراردادها حتما از مبادی رسمی باشد و احراز هویت انجام شود.

به گفته سردار ولی پور گودرزی، سلاح‌های بسیاری توسط پلیس اطلاعات و آگاهی از سارقان کشف شده  و توفیقات خوبی در این زمینه داشته‌ایم بطوریکه در چند وقت اخیر ۵۰ قبضه اسلحه جنگی کشف شده است.

طرح پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه دار

این مقام پلیس پایتخت درمورد استفاده از پابندهای الکترونیک هم گفت: طرح استفاده از پابند الکترونیک قرار است برای مجرمان سابقه داری که بیش از سه فقره سرقت داشته‌اند، با هماهنگی مراجع قضایی اجرا خواهد شد.

سردار ولی پور گودرزی در خصوص برخورد با جرائم خشن نیز اظهار کرد: این طرح در سه ماه آخر سال با جدیت اجرا می‌شود که همه این اقدامات از جمله طرح‌هایی نظیر پاکسازی محلات شوش و هرندی در جهت پیشگیری از سرقت بوده که بیش از یک هزار و ۷۰۰ سارق در این زمینه دستگیر شده‌اند.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری خروج موبایل‌های دزدی از کشور هم گفت: با دستور فرمانده فراجا، مرزبانی به کمک پلیس آمده و از قاچاق موبایل به خارج از کشور جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر ۴۰۰ مالخر حرفه‌ای در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: به صورت مستمر بازدید از صنوف هم انجام می‌شود و دفترچه‌ای هم در این زمینه برای آنها تشکیل داده‌ایم تا به محض فروش اموال مشکوک به سرقتی، ضبط و توقیف شود البته که تعامل خوبی بین پلیس اماکن و سایر نیروهای پلیس در این زمینه وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha