کد خبر 231902
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

طبق اعلام مسئولان وزارت نفت؛

اختلال در عرضه سوخت امروز برطرف می‌شود/ قیمت‌ بنزین افزایش پیدا نمی‌‎کند

اختلال در عرضه سوخت امروز برطرف می‌شود/ قیمت‌ بنزین افزایش پیدا نمی‌‎کند

اختلال گسترده در شبکه توزیع سراسری سوخت که صبح امروز رخ داد، موجب ایجاد صف‌های طولانی در برخی از جایگاه های عرضه شده است؛ در همین رابطه مسئولان وزارت نفت اعلام کردند این مشکل، امروز برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، از صبح امروز اختلال سراسری در شبکه توزیع سوخت ایجاد شده است. پیگیری‌های انجام شده از مسئولان وزارت نفت حاکی از آن است که این مشکل تا ساعات آینده بر طرف می‌شود اما هنوز علت این امر مشخص نیست. گفته می‌شود اگر حمله سایبری صورت گرفته باشد با توجه به اینکه شبکه توزیع سوخت به صورت آفلاین کار می‌کند بنزین با نرخ آزاد ۳۰۰۰ تومانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

هرگونه افزایش قیمت نفت تکذیب می‌شود

وزارت نفت از مردم خواست تا بازگشت شرایط عادی مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت مراجعه نکنند؛ همچنین وزارت نفت هر گونه شایعه تغییر قیمت را تکذیب کرد.

سعی می‌کنیم تا پایان امروز مشکل فنی جایگاه‌ها بر طرف شود

جلیل سالاری معاون وزیر نفت در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: امروز چالشی را در مسیر کارت خوان‌های برخی از جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور داشتیم که طبق پیگیری‌های ما ۶۰ درصد جایگاه را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: ما از تجربه گذشته استفاده کردیم و برای اینکه اخلال ایجاد نشود فرایند ارتباط را با جایگاه‌هایی که دچار مشکل شده بودند قطع کردیم.

سالاری تصریح کرد: با تشکیل تیم‌های فنی که هم اکنون به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا سوخت رسانی را به صورت دستی فعال کنند سعی داریم تا ساعات آینده همه مجاری عرضه را فعال کنیم.

به گفته وی سیستم سوخت رسانی به صورت آفلاین است و هیچ گونه مشکلی در سهمیه سوخت کارت‌ها ایجاد نمی‌شود و به محض برطرف شدن مشکل دوباره سهمیه‌ها برقرار خواهد شد.

سالاری از مردم در خواست کرد تا کمتر به جایگاه‌ها مراجعه کنند تا مشکل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون روی مشکل تمرکز داریم و سعی داریم جایگاه‌هایی که بیشترین متقاضی را دارند فعال کنیم تا عرضه سوخت متوقف نشود.

فعالیت تیم‌های فنی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت

گزارش میدانی از برخی جایگاه عرضه سوخت حاکی از آن است که جایگاه‌هایی که دچار مشکل شده اند تعطیل شده‌اند و تیم‌های فنی مشغول کار روی جایگاه‌ها هستند.

هم اکنون برخی از وسایل نقلیه پشت جایگاه منتظر سوخت‌گیری هستند. که به گفته مسئولان حاضر در جایگاه عرضه سوخت این مشکل تا ساعات آینده بر طرف می‌شود.

جایگاه‌های عرضه سوخت جاده‌ای مشغول به کارند

پیگیری‌های صورت گرفته از نحوه عرضه سوخت در جایگاه‌های بین شهری حاکی از آن است که عمده مشکل در جایگاه‌های شهری رخ داده و جایگاه‌های بین شهری مشغول خدمت رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر اوایل آغاز به کار دولت سیزدهم نیز شبکه توزیع سوخت سراسر کشور دچار اختلال شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha