کد خبر 231885
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

احیای راه ابریشم در دستور کار وزارت راه

احیای راه ابریشم در دستور کار وزارت راه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ۳۳ درصدی ترانزیت در یک سال اخیر، اعلام کرد که احیای راه ابریشم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم گشایش هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ در مصلی تهران برگزار شد، با تشریح پروژه‌های بین‌المللی اتصال ایران به کریدورهای بین‌المللی گفت: کریدور ارس تا جلفا که ۱۵ سال در کشور معطل بود، توافق و پیمانکار معلوم و پروژه ابلاغ و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: ترمیم قوانین موردنیاز برای نقش آفرینی و مذاکرات بین‌المللی در کلان پروژه ایران راه دارد اتفاق می‌افتد. حلقه مفقوده این کلان پروژه نرم افزار است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برنامه‌های متعددی را در حوزه نرم افزار در راستای بهره برداری بهتر از زیرساخت های گذشته و در دست اقدام و در آینده تعریف کرده‌ایم. وزیر راه با اشاره به کلان پروژه ایران راه گفت: پروژه ایران راه نقشه حرکت ما را در توسعه سخت افزار و نرم افزار به خود اختصاص داد.

رشد ۳۳ درصدی ترانزیت در یک سال اخیر

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد در یک سال اخیر رشد ترانزیت در کشور اتفاق افتاد، افزود: با بیان اینکه تحریم‌ها کمتر نشده و منابع افزایش نیافته است اما شاهد توسعه ترانزیت کشور هستیم.

بذرپاش همچنین تاکید کرد: باید کارهای بزرگ و متفاوت کرد تا بتوانیم از نقش مهم کریدوری ایران در ترانزیت بین‌المللی استفاده کنیم‌.

عقب ماندگی ایران در حوزه راه

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم راه ابریشم را برگردانیم و احیا کنیم، باید عقب ماندگی مان را در حوزه راه، جبران و سرعت مان را بیشتر کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه‌هایی که توسط وزارت راه به بهره برداری رسید، مورد مناقشات رسانه‌ای قرار گرفت و ما بدون در نظر گرفتن هر افترا و تهمتی به ما، با سرعت تمام حرکت کردیم. در همین راستا پروژه های همدان به سنندج به بهره‌برداری رسید.

خبر در حال تکمیل است..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha