کد خبر 231713
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

نخستین همایش «هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم» در مشهد برگزار شد

نخستین همایش «هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم» در مشهد برگزار شد

نخستین همایش «هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم» روز شنبه با حضور مسولان کشوری و استانی به میزبانی بیمارستان امام حسین(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ رییس بیمارستان امام حسین (ع) مشهد در این همایش گفت: این بیمارستان پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب که ایران بایستی جزو ۱۰ کشور برتر در زمینه هوش مصنوعی قرار گیرد، در راستای تحقق این فرمان و رسیدن به چشم اندازه افق ۱۴۰۴ به عنوان یک بیمارستان هوشمند و ایمن گام های موثری برداشته است.

دکتر سید ناصر حسینی قلعه نوئی افزود: بیمارستان امام حسین جزو هشت بیمارستان برتر کشور و دارای رتبه نخست در بین بیمارستان های سپاه به شمار می رود.

دبیر علمی همایش هوش مصنوعی در سلامت طب و رزم در این خصوص  گفت: امنیت و محرمانگی اطلاعات در به کارگیری هوش مصنوعی، ارایه مدل هوشمندسازی در بیمارستان نظامی ، هوش مصنوعی در سلامت و پدافند غیرعامل، سیستم های تشخیص هوشمند پزشکی و دورا پزشکی از جمله محورهای این همایش به شمار می روند.

پروفسور سعید اسلامی افزود: پزشکان و روسای بیمارستان ها و مراکز درمانی، دانشگاهیان و فعالان حوزه هوش مصنوعی و شرکت های دانش بنیان و تولید کننده تجهیزات پزشکی گروه هدف این همایش هستند.

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم و کارگاه تخصصی هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم نیز از جمله برنامه های این همایش است.
برپایی نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در سلامت

مسوول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در سلامت و طب رزم  گفت: این نمایشگاه به مدت یک روز در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد در حال برگزاری است.

دکتر وجیه بی‌نیاز افزود: در این نمایشگاه کلیه دستاوردهای حوزه هوش مصنوعی در نظام سلامت که طی سال‌های اخیر بدست آمده، در غالب ۶ غرفه و با حضور شرکت‌های موفق در امر استفاده از هوش مصنوعی و تلفیق دستاوردهای خود در راستای تشخیص زودرس، رسیدگی به هنگام و کمک به نجات جان بیماران در حال اجرا و نمایش است.

وی بیان کرد: این دستاوردها نشان می‌دهند که هوش مصنوعی تا چه اندازه می‌تواند در سیستم‌های تصمیم‌گیری در نظام سلامت کمک همکاران و پزشکان در امر درمان باشد.
این همایش به همت معاونت بهداری رزمی انتظامی سپاه، مرکز بهداری رزمی شمال شرق و بیمارستان امام حسین(ع) و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده است.

بیمارستان امام حسین (ع) مشهد متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را در این شهر آغاز کرد.

این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به کارکنان نیروی های مسلح و عموم مردم ارائه می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha