کد خبر 231684
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در زنجان

دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در زنجان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی که با صدور چک بی‌محل اقدام به خرید لوازم خانگی و خشکبار می‌کردند، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، اظهار کرد: در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری با روش خرید لوازم خانگی با چک بی‌محل، بررسی موضوع به پلیس آگاهی استان واگذار شد.

وی افزود: بررسی اولیه کاراگاهان حاکی از این بود که ۲ نفر از کلاهبرداران سابقه‌دار و حرفه‌ای با انجام روش‌های متقلبانه و جلب اعتماد طرف مقابل‌، با خرید اجناس و دادن یک فقره چک بی‌محل کلاهبرداری صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در ادامه با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این دو متهم از ۱۵ استان مختلف کشور به همین روش کلاهبرداری کرده‌اند که در نهایت با اطلاعات پلیسی و هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه آنان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این دو کلاهبردار حرفه‌ای در تحقیقات تکمیلی به صراحت به انجام ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: کسبه در خرید و فروش‌ها و معاملات، قبل از تحویل اجناس، حتماً از اصالت چک و سوابق صادرکننده آن اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha