کد خبر 231420
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

حیات گزارش می دهد؛

4 دلیل پیروزی ترامپ در انتخابات 2024

4 دلیل پیروزی ترامپ در انتخابات 2024

ترامپ می‌تواند در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، اینجا چهار دلیل برای اثبات این ادعا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ ترامپ دو بار استیضاح شد، تلاش کرد تا انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خنثی کند، در چندین پرونده جنایی با اتهامات متعددی روبرو است و منتقدانش هشدار می دهند که او در حال توطئه برای برپایی یک حکومت خودکامه در امریکاست. با این حال، دونالد ترامپ همچنان می تواند به کاخ سفید بازگردد.

ترامپ در نظرسنجی‌های ملی با نزدیک به ۵۰ درصد از رقبای خود برای کسب عنوان نامزدی حزب جمهوری‌خواه  پیشتاز است، بازگشتی قابل توجه برای رئیس‌جمهوری یک دوره‌ای که سه سال پیش مغلوب و تحقیر شده به نظر می‌رسید.

در اینجا چهار دلیل برای پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ در برابر جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات را با هم مرور می‌کنیم

رای دهندگان ناراضی

مقامات کاخ سفید می‌گویند که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و نرخ بیکاری از ۶.۳ درصد در زمانی که ترامپ از ریاست جمهوری کنار رفت به پایین‌ترین حد تاریخی خود یعنی ۳.۹ درصد رسیده و تورم از حدود بیش از ۹ درصد در ژوئن ۲۰۲۲ به ۳.۲ درصد در اکتبر کاهش یافته است.

بخش بزرگی از مردم، از جمله بسیاری از رای دهندگان رنگین پوست و رای دهندگان جوان، خلاف این را باور دارند. آنها تاکید دارند که دستمزدها با هزینه های کالاها و خدمات ضروری مانند خواربار، ماشین، خانه، مراقبت از کودکان و سالمندان همخوانی ندارد.

وقتی بایدن در مورد اقتصاد صحبت می کند، آمریکایی‌ها به مقرون به صرفه بودن فکر می‌کنند، نه شاخص‌های اقتصادی. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان با اختلاف زیادی جمهوری‌خواهان را مباشران بهتری در اداره اقتصاد می‌دانند، حتی اگر ترامپ فقط پیشنهادهای مبهمی ارائه کند نزد آمریکایی‌ها به عنوان یک جمهوری‌خواه در مسئله اقتصاد اعتبار بیشتری دارد.

ترس فروش ماهر

رای دهندگان به دلایلی که بسیار فراتر از اقتصاد است، ناآرام هستند. ترامپ برای سفیدپوستان آمریکایی از نگرانی‌هایی می‌گوید، که بسیاری از آن‌ها بسیاری از آن‌ها در یک آمریکای متنوع‌تر و از نظر فرهنگی غیرسنتی‌تر می‌توانند داشته باشند. ترسی که آن‌ها همیشه آن را با یک دولت دموکرات به خود نزدیک‌تر می‌بینند.

همچنین برای این دسته از آمریکایی‌ها یک احساس فراگیر از دست دادن وجود دارد، از دست دادن چیزهایی همچون مالکیت خانه، دستمزد مناسب همگام با تورم، تحصیلات دانشگاهی و... که سنگ بنای یک زندگی آمریکایی هستند و برای بسیاری دور آن‌ها هرروز دور از دسترس‌تر می شوند.

بسیاری از نظرسنجی‌ها نشان می دهند که رای‌دهندگان در آمریکا به طور فزاینده‌ای نگران افزایش جرم و جنایت هستند و از عبور غیرقانونی مهاجران از مرز ایالات متحده و مکزیک ناراضی‌اند.

ترامپ در هدایت و بسته‌بندی این ترس‌ها ماهر است، در حالی که هنوز خود را فردی خارج از سیستم سیاسی ایالات متحده معرفی می کند. او هم آتش‌افروز است و هم آتش‌نشان، کسی که همواره اعلام می‌کند که کشور در هرج و مرج است و سپس خود را به عنوان یک ناجی معرفی می‌کند.

تلاش‌ها برای فاقد صلاحیت نشان دادن ترامپ بی‌فایده بوده است

در حالی که منتقدان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه، حزب دمکرات و رسانه‌ها او را فاقد صلاحیت برای مقام می‌دانند ریاست‌جمهوری می‌دانند، میلیون‌ها رای دهنده با این نظر مخالف هستند.

در عوض، بسیاری از حامیان او متقاعد شده‌اند که ترامپ قربانی یک صحنه‌آرایی سیاسی شده است. حداقل نیمی از جمهوری خواهانی که در اوایل سال جاری توسط رویترز/ایپسوس مورد نظرسنجی قرار گرفتند، اعلام کرده‌اند که حتی اگر ترامپ به جرمی محکوم شود، مشکلی برای رای دادن به ترامپ نخواهند داشت.

ترامپ همچنین می‌تواند به دوران چهارساله ریاست‌جمهوری خود اشاره کند و استدلال کند که علی‌رغم اینکه همه سعی سعی می‌کردند از او غولی بی شاخ و دم بسازند و بگویند که دولت آمریکا تحت رهبری اون نمی‌تواند کارکرد داشته باشد، دستگاه‌های دولت تا حد زیادی کار می‌کردند، همچنین او می‌تواند ادعا کند که بدترین اتهامات درباره او، مانند تبانی او با روسیه هرگز ثابت نشد.

رئیس‌جمهوری که می‌توان همه تقصیرهارا به گردن او انداخت

ترامپ می‌تواند از کاخ سفید استفاده کند که تاکنون نتوانسته است بسیاری از مردم را متقاعد کند که سیاست‌های اشتغال‌زایی بایدن از طریق سرمایه‌گذاری سنگین دولت در زیرساخت‌ها، انرژی پاک و تولید تراشه در زندگی آنها تغییر ایجاد کرده است.

بایدن همچنین با یک جفت جنگ خارجی روبرو بوده است که آمریکایی‌ها را دچار اختلاف کرده است. درحالی که بایدن کماکان سیاست خارجی مداخله‌جویانه‌ای را دنبال می‌کند، شعار غیرمداخله گرانه معروف ترامپ، «اول آمریکا» ممکن است برای رای دهندگانی که از دخالت بیشتر ایالات متحده در اوکراین یا اسرائیل می ترسند دوباره خیلی جذاب شود.

البته هیچ کدام از این‌ها به این معنی نیست که ترامپ قطعا در انتخابات پیش‌رو پیروز خواهد شد. او در بسیاری از نقاط کشور و در میان بسیاری از اقشار آمریکایی عمیقاً منفور است، و اگر به عنوان نامزد حزبش انتخاب شود، می‌تواند مشارکت بالایی را به نفع دموکرات‌ها برای مقابله با او برانگیزد.

لفاظی‌های تحریک‌آمیز او، از جمله تهدید به انتقام از رقبای سیاسی‌اش که او آنها را "موذی" می‌خواند، همچنین می‌تواند جمهوری‌خواهان میانه‌روتر و رای‌دهندگان مستقل (که او برای شکست دادن بایدن به آن‌ها نیاز دارد) را از او به شدت دلسرد کند.

همچنین دموکرات‌ها که پیش از این با دفاع حقوق سقط جنین توانستند کمپین‌های موفقی را علیه جمهوری‌خواهان برپا نموده و آن‌هارا شکست دهند. دوباره این موضوع را در کانون مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۴ قرار خواهند داد.

در مجموع اما می‌توان گفت در این لحظه، که حدود ۱۱ ماه به روز انتخابات باقی مانده است، ترامپ که پیش از اولین انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور، هیچ‌گاه در نظرسنجی‌ها به طور چشم‌گیری پیشتاز نبوده است، حالا در نظرسنجی‌ها بیش از هرزمان دیگری پیشتاز است و حداقل به طور قطعی می‌توان گفت که کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای او کاملا قطعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha