کد خبر 231252
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

ضرورت در نظر گرفتن اصول مد نظر رهبری در انتخابات/ ائتلاف حزب راستی با شورای وحدت

ضرورت در نظر گرفتن اصول مد نظر رهبری در انتخابات/ ائتلاف حزب راستی با شورای وحدت

دبیرکل حزب راستی گفت: رای ندادن بعنی گرفتن حق انتخاب از خود لذا با در نظر گرفتن، اصول چهارگانه مد نظر رهبر انقلاب اسلامی به سمت انتخابات حرکت کنیم.

سیدعلی مدنی کرمانی دبیرکل حزب راستی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در خصوص فعالیت های این حزب گفت: با توجه به اینکه در ایران اصطلاح راست مدرن، در اشاره به جناح اعتدال‌گرایان به کار می‌رود. راست‌گراها ضمن اعتقاد به سکولاریسم و مبانی تفکر مدرن غربی، گرایش شدیدی به مقابله با رادیکالیسم دارند. راستگراها معتقدند محافظه‌کاری و پیاده‌کردن یک نظام سرمایه‌داری، سرانجام به پیشرفت کشور منتهی می‌شود. راستگراها حمایت از بازار آزاد و اقتصاد بازار را بهترین مسیر برای پیشرفت جوامع توصیف می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه حزب راستی چگونه با شورای وحدت، وارد همکاری شده است، اظهار کرد: حزب راستی در اواسط سال ۱۳۹۰ با جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت همکاری خود را آغاز و به طبع آن با پیوستن به این جبهه با شورای وحدت همراه شد. شورای وحدت برای ایجاد همراهی، همگرایی و هماهنگی میان نیروهای انقلاب برای تحقق بیانات رهبری در تلاش است و در این برهه زمانی که نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستیم، باید با توجه به شاسته سالاری به توصیه‌های رهبر فقیه کشور توجه بیشتری داشته باشیم.

دبیرکل حزب راستی با بیان اینکه حزب راستی در این انتخابات راهبرد دارد و امیدوار است تا فضایی سیاسی کشور مهندسی شده پیش رود، افزود: تا انتخابات اسفند ماه، چیزی نمانده لذا نیاز است با در نظر گرفتن اصول چهارگانه مد نظر رهبر انقلاب یعنی مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت تلاش کنیم تا مردم را همراه کرده و در انتخاب کاندیداهای مدنظرشان راهنمایی کنیم، لذا رای ندادن یعنی حق انتخاب کردن را از خود گرفتن، پس نیاز است با شناخت افراد درست، آینده‌ای روشن را برای تحقق خواسته‌هایمان ایجاد کنیم. بنابراین وزارت کشور و شورای نگهبان نیز با همه تلاششان در صدد آن هستند تا بتوانند در بین نامزدهای انتخاباتی اصلح‌ترین ها را برحسب مدارک ارائه شده، طبق قانون تایید و به مردم معرفی نمایند تا بتوانند امنیت و سلامت را برای آینده کشور تضمین کنند.

وی با بیان اینکه با توزیع مناسب فضای رسانه‌ای باید به احزاب برای رسیدن به اهدافشان کمک کرد، تصریح کرد: با نبود امکانات مناسب رسانه‌ای نباید فعالیت همه احزاب سیاسی در کشور را با یکدیگر مقایسه کرد. لذا برخی از احزاب هر اقدامی انجام دهند قدرت دیده شدن را ندارند یا بسیار محدود دیده می شوند. لذا ما به دنبال این هستیم که کاملا قانونمند این فضا را برای همه احزاب در کشور بوجود آوریم. بنابراین ما در شورای وحدت علاقمندیم تا فضا را به سمتی ببریم که احزاب اصولگرا به نتیجه مد نظرشان برسند. بنابراین احزاب اصولگرا باید اصول و عقاید شان در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را بیان و دسته بندی کنند. امروزه فضای مناسبی در میان احزاب به وجود آمده است مثلا شورای وحدت، شورای ائتلاف، جبهه پایداری و جبهه شریان، چهار جریان شده اند؛ که همه اینها مشخصا در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اهدافی را مد نظر دارند و درون این جریان‌ها، احزاب و گروه‌های وجود دارند که با یکدیگر تعامل کرده و نمایندگان خود را معرفی می‌کنند و این خود یک روش است.

مدنی کرمانی با بیان اینکه حزب در سایر استان‌ها، نامزدهایی را مد نظر دارد، تصریح کرد: ما فعالیت‌هایمان را در جبهه پیشرفت و در قالب شورای وحدت انجام می دهیم که امیدواریم نتایج خوبی را داشته باشد.حزب راستی در انتخابات پیش‌رو با جبهه پیشرفت و شورای وحدت ائتلاف خواهد داشت.

ضرورت در نظر گرفتن اصول مد نظر رهبری در انتخابات/ ائتلاف حزب راستی با شورای وحدت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha