کد خبر 231103
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

نیروگاه حرارتی شازند دوباره مازوت سوز شد

 نیروگاه حرارتی شازند دوباره مازوت سوز شد

شرکت تولید نیروی برق حرارتی شازند و شرکت گاز استان مرکزی در اطلاعیه ای مشترک در اطلاعیه ای از مازوت سوز شدن نیروگاه حرارتی شازند طی روزهای آینده خبر دادند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ شرکت گاز استان مرکزی در اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی منتشر کرده، از مازوت‌سوز شدن نیروگاه حرارتی شازند در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: به استحضار مردم استان مرکزی می‌رساند که در حال حاضر به دلیل ورود به فصل سرد سال و برودت هوا چالش اساسی صنعت برق، سوخت رسانی به نیروگاه ها، جلوگیری از تشدید ناترازی چند ساله شبکه برق و گاز و حفظ پایداری شبکه به مناطق مختلف کشور است.

این اطلاعیه ادامه داد: تلاش‌های مسئولان استان از ابتدای سال تاکنون در راستای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه حرارتی شازند، با وجود افزایش مصرف گاز در کشور باعث شد تا نسبت به سال گذشته بیش از یک ماه از مصرف سوخت دوم جلوگیری شود و به منظور کاهش مصرف سوخت با تصمیمات اتخاذ شده یک واحد نیروگاه معادل 25 درصد ظرفیت تولید تا پایان سال تعطیل و از مدار خارج شد.

شرکت گاز در این اطلاعیه تصریح کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر به دلیل برودت هوا و با توجه به افزایش روزافزون مصرف گاز در بخش‌های مختلف به ویژه بخش خانگی، تامین کامل سوخت گاز نیروگاه‌ها ممکن نبوده و به علت محدودیت‌های اعمال شده در سوخت گاز نیروگاه‌های کشور، نیروگاه شازند نیز اجبارا، جهت تامین برق و حفظ پایداری شبکه طی روزهای آینده ناگزیر به استفاده از سوخت دوم خواهد بود، ضمن عذرخواهی از مردم استان به ویژه شهروندان شهرهای اراک و شازند، به اطلاع می رساند که مسئولان استان حداکثر تلاش خود را در راستای تامین سوخت گاز طبیعی و کاهش دوره مصرف سوخت دوم به کار خواهد بست.

 نیروگاه حرارتی شازند، در سال گذشته از 20 آبانماه تا 15 اسفندماه مازوت سوز شد و روزانه حدود 7.5 میلیون لیتر مازوت مصرف می کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha