کد خبر 231086
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

بایدن بر حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد

بایدن بر حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی برای تعدادی از مقام‌ها و یهودیان این کشور بر حمایت کامل خود از رژیم صهیونیستی تاکید و از "افزایش یهودستیزی در سراسر جهان" ابراز انزجار کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سخنان دیشب (۲۰ آذر) جو بایدن نوشت که وی گرچه همیشه با رهبران و سیاست‌های دولت اسرائیل موافق نیست، اما "اگر اسرائیل نبود، هیچ یهودی‌ای در جهان امنیت نداشت. "

بایدن درباره حمایت آمریکا از جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس گفت: "ما به ارائه کمک‌های نظامی تا زمانی که آنها از شر حماس خلاص شوند، ادامه می‌دهیم، اما باید مراقب باشیم. همه تمام افکار عمومی جهان می‌تواند یک‌شبه تغییر کند. ما نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد."

وی ادامه داد: افزایش یهودستیزی در آمریکا و سراسر جهان انزجارآور است، چیزی که امروزه در محلات، مدارس، دانشگاه‌ها و رسانه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم.

بایدن درباره افراد دربند حماس (اسرائیلی‌های اسیر) گفت: ما تا زمانی که تمامی آن‌ها را به خانه برنگردانیم، از پا نمی‌نشینیم.

با این حال تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز دیشب فاش ساخت که درخواست خانواده‌های تعدادی از اسیران آمریکایی دربند حماس برای شرکت در ضیافت دیشب با بی‌اعتنایی کاخ سفید روبرو شد و هرگز دعوتنامه‌ای برای این خانواده‌ها ارسال نشد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش‌بس‌ موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به‌عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل‌آویو برای تمدید آتش‌بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده‌است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و درحال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمار شهدای غزه طی ۶۶ روز تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به آن به ۱۸ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha