کد خبر 230986
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

بازی با نام ایثارگران برای احداث درمانگاه بدون مجوز

بازی با نام ایثارگران برای احداث درمانگاه بدون مجوز

در چند روز گذشته خبری مبنی بر افتتاح یک درمانگاه ویژه ایثارگران در یزد منتشر شد، درمانگاهی که ظاهرا با استفاده از نام ایثارگران و در راستای اهداف شخصی چند نفر به ظاهر افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ماجرا از این قرار است که چندی پیش فردی به نام الف. ب.م مدیر یکی از موسسات خبر از افتتاح یک درمانگاه ویژه ایثارگران در شهر یزد داد و مدعی شد که این درمانگاه پایلوت است و به‌زودی در تمامی مراکز استان‌ها نمونه آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

از آنجایی که پیش از این فرد یادشده مدعی خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری شده بود، خبرنگار پایگاه خبری حیات به بررسی ابعاد مختلف افتتاح درمانگاه پرداخت و متوجه نکات جالب و ابهام برانگیزی شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که افتتاح درمانگاهی درکار نبوده چراکه پیش از این در همین مکان درمانگاهی با نام نصر فعال بوده و به ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی می‌پرداخته است. مطابق اطلاعات کسب شده رئیس این موسسه در حالی مدعی افتتاح درمانگاه شده که این درمانگاه با امکانات درمانگاه سابق (نصر) فعال بوده و اندک تغییری در تجهیزات و خدمات آن مشاهده نمی‌شود.

اما نکته قابل توجه و مهم این است که این درمانگاه با مدیریت آقای «پ» مجوز لازم جهت فعالیت را از دانشگاه علوم پزشکی یزد دریافت نکرده و به عبارتی فعالیت آن غیرقانونی است.

در همین رابطه دکتر علیرضا اسلامی سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار حیات اعلام کرد که آقای پ. صرفا مجوز موافقت اصولی تاسیس درمانگاه شبانه‌روزی در منطقه میدان طلاییه یزد را دریافت کرده و در حال حاضر فاقد مجوزی مبنی بر بهره‌برداری از این درمانگاه است.

وی افزود: همچنین دریافت موافقت اصولی نه به‌عنوان مجوزی دائمی و رسمی برای ایجاد و افتتاح درمانگاه بلکه صرفا به‌عنوان موافقت اولیه برای انجام اقدامات لازم به‌منظور بهره‌برداری آن هم پس از بررسی‌های فنی و صرفا در محل تعیین شده (میدان طلاییه) و مورد تایید دانشگاه است. لذا افتتاح درمانگاه در محل کنونی (بلوار امامزاده نصر) از هر جنبه، خلاف مقررات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha