کد خبر 230985
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

معاون فن‌آوری و نوآوری وزارت علوم مطرح کرد؛

ثبت ۱۳۰۰ محصول و بیش از هزار شرکت در سامانه جان 

ثبت ۱۳۰۰ محصول و بیش از هزار شرکت در سامانه جان 

معاون فن‌آوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت علوم تقویت زیست‌بوم فن‌آوری است، گفت: ارتباط و تعامل خوبی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فن‌آور شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فن‌آوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در مراسم بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فن‌آوری و فن بازار گفت: در حال حاضر۱۳۰۰ محصول و بیش از هزار شرکت در سامانه جان به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۲ هزار و ۸۸ محصول در نمایشگاه پژوهش در معرض نمایش قرار داده می‌شود که ۵۱ محصول جدید در حوزه‌های مختلف فناوری‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، هوافضا و فوتونیک هستند. هزار و ۴۵۰ محصول مربوط به دانشگاه‌ها هستند.

معاون فن‌آوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری ادامه داد: ۱۲هزار و ۱۶۰ واحد فن‌آور در کشور فعال هستند که ۱۱۳ هزار و ۹۹۸ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند. حوزه علم و فن‌آوری رو به ارتقا و پیشرفت بیشتر است. 

محمدعلی‌نژاد همچنین گفت: ۵۷ محصول در مرحله ارزیابی برای رونمایی قرار دارد که احتمالا رونمایی ۲۵ محصول در نمایشگاه هفته آینده انجام خواهد شد. ۱۵ مورد کارگاه تخصصی هم برای پژوهشگران در حاشیه نمایشگاه با موضوع سامانه نان، چالش‌های تجاری‌سازی و پروانه بهره‌برداری واحدهای فن‌آور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha