کد خبر 230959
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

مدیرعامل کانون پرورش فکری در گفتگو با «حیات»:

«باغ کیانوش» به جشنواره چهل و دوم فجر خواهد رسید/ پرداختن به دفاع مقدس در دستور کار کانون است

«باغ کیانوش» به جشنواره چهل و دوم فجر خواهد رسید/ پرداختن به دفاع مقدس در دستور کار کانون است

علامتی گفت: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فیلم «باغ کیانوش» کلید خوره است و به چهل و دومین جشنواره فجر خواهد رسید.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره کارهای اجرایی کانون در حوزه ترویج فرهنگی ایثار و شهادت گفت: در این زمینه فیلم سینمایی «باغ کیانوش» با همکاری مشترک کانون پرورش فکری و حوزه هنری کلید خورده و به جشنواره چهل و دوم فجر خواهد رسید. این فیلم بر اساس رمان «باغ کیانوش» تهیه شده است. امیدواریم با سه فیلم به جشنواره فجر برسیم.

وی همچنین درباره پر کردن فاصله ای که میان کودکان و نوجوانان با سالهای دفاع مقدس ایجاد شده است افزود: کتابی در این زمینه به نام آشنایی با نامداران چاپ شده است که در قسمتی از آن به نامداران دفاع مقدس می پردازد.

در زمینه قصه گویی نیز بخش ویژه سردار سلیمانی و بخش دفاع مقدس در قسمت فرهنگی مذهبی تدوین شده است. همچنین مربی های قصه گویی فارغ از جشنواره قصه گویی موضوع دفاع مقدس را دستور کار دارند. در مسابقات مختلف نیز ویژه به این موضوع می پردازیم؛ همچنین با فیلمها، بازی ها و انیماتورها نرم به این موضوع پرداخته می شود. در برنامه های فرهنگی که در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار می شود و حوزه انتشارات نیز با کتابهایی مانند «هستی» به این موضوعات می پردازیم.

علامتی تشریح کرد: اخیرا بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند تولیدات دفاع مقدس باید 100برابر شود؛ ما نیز خود را در این قضیه سهیم می دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha