کد خبر 230884
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

صفر کردن تعرفه تجارت ۸۸ کالای ایران و سوریه

صفر کردن تعرفه تجارت ۸۸ کالای ایران و سوریه

وزیر راه و شهرسازی به صفر رساندن بسیاری از تعرفه‌های تجارت بین کالاهای ایران و سوریه را در مورد ۸۸ قلم کالا از دیگر توافقات عنوان کرد و گفت: این توافق بین دو کشور نهایی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در مذاکره با وزیر راه و شهرسازی کشورمان، گفت: اجرای توافق‌های صورت گرفته بین دو کشور با سرعت بالایی در حال انجام است به طوری که مذاکرات ۱۵ ساله ایران و سوریه در یکسال اخیر به مرحله اجرایی رسیده است.

همچنین در این دیدار مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه، تاکید کرد: در این چند ماه با تلاشی که در دو کشور وجود داشت بسیاری از توافقات اجرایی شد. هم اینک بخشی از توافقات نهایی شده، بخشی از توافقات در شرف نهایی شدن و بخشی از توافقات نیز در مرحله نهایی و آغاز فعالیت‌های اجرایی قرار دارد.

بذرپاش توضیح داد: تأسیس بانک مشترک در سوریه نهایی شده و انجام آن روزهای آینده آغاز می‌شود. همچنین بیمه مشترکی که در سفر رئیس‌جمهور توافق شد، نهایی شده است و هم اینک هم شرکت بیمه ایرانی و هم شرکت بیمه سوریه، کار مشترک را آغاز می‌کنند و به زودی فعالیت‌های بیمه‌ای و صدور بیمه‌نامه‌ها، فعال خواهد شد.

وی به صفر رساندن بسیاری از تعرفه‌های تجارت بین کالاهای دو کشور را در خصوص ۸۸ قلم کالا از دیگر توافقات عنوان کرد و گفت: این توافق بین دو کشور ایران و سوریه نهایی شده و تعرفه ترجیحی به گمرکات دو کشور ابلاغ شد و از روزهای آینده عملیات گمرکی آغاز خواهد شد.

بذرپاش تصریح کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا در یک سال آینده به عدد ۵۰ هزار زائر برسیم. هم‌اکنون یکی از شرکت‌های هواپیمایی مسئول این کار شده و چندین اعزام نیز انجام شده است. شرکت‌های ایرانی توافق کردند تا هم در موضوع تعمیرات و هم احداث نیروگاه در سوریه فعال شوند و این موضوع در مراحل نهایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha