کد خبر 230676
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

رییس دانشگاه کردستان:

۲ استاد دانشگاه در جمع بانوان پژوهشگر ایرانی پراستناد قرار گرفتند

۲ استاد دانشگاه در جمع بانوان پژوهشگر ایرانی پراستناد قرار گرفتند

رئیس دانشگاه کردستان گفت: نگار علیزاده و روناک دقیق از اساتید این دانشگاه در جمع بانوان پژوهشگر ایرانی پراستناد قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حامد قادرزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مرجعیت علمی تعداد دانشمندان پر استناد هر کشور است.

وی افزود: بانوان پژوهشگر ایرانی در عرصه مرجعیت علمی در سطح ملی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند و طبق آخرین گزارش موسسه (ISC)، ۵۵۷ بانوی پژوهشگر ایرانی در میان پژوهشگران پراستناد حضور دارند که ۱۲.۷۵ درصد از پژوهشگران پر استناد کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: فهرست پژوهشگران پر استناد بر حسب تعداد استنادهایی که در پایگاه معتبر استنادی مانند Web of science، Scopus و ISC دریافت کرده‌اند و نیز برخی از شاخص‌های پژوهشی دیگر هر ساله اعلام می‌شود.

قادرزاده گفت: از دانشگاه کردستان نگار علیزاده در حوزه موضوعی شیمی با ۱۹۵ مورد استناد و روناک دقیق در حوزه موضوعی فناوری‌های راهبردی با ۱۵۲ مورد استناد در جمع بانوان پژوهشگر ایرانی پراستناد قرار گرفتند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha