کد خبر 230639
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

نام ورزشگاه جدید تهران چه خواهد بود؟/ شهید سلیمانی و خلیج فارس محتمل‌ترین گزینه‌ها

نام ورزشگاه جدید تهران چه خواهد بود؟/ شهید سلیمانی و خلیج فارس محتمل‌ترین گزینه‌ها

قرار است نام ورزشگاه جدید تهران طی یک نظرسنجی از سوی مردم انتخاب شود و اگرچه هنوز این نظر سنجی به‌صورت رسمی انجام نشده است ولی نظرات مخاطبان روی دو نام بیشتر از سایران تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ شهر تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی که بخش اعظمی از جمعیت کل کشور را در دل خود جای داده است، از لحاظ سرانه فضای ورزشی تناسبی با مطالبات جمعیتی خودش ندارد و از سویی محیط‌های ورزشی موجود هم عمدتاً فرسوده و قدیمی هستند و از خیلی لحاظ دیگر کارایی آنچنانی ندارند.

این موضوع در خصوص ورزشگاه آزادی به عنوان تنها ورزشگاه با استانداردهای بین‌المللی در پایتخت ایران بیشتر صدق می‌کند که بعد از چند دهه نیاز به بازسازی از لحاظ سازه در بخش سکوها و همچنین تعویض زمین چمن فوتبال اصلی این مجموعه را احساس می‌کند و از اواخر فصل گذشته و هفته‌های ابتدایی فصل جاری این موضوع مشکلات زیادی را برای تیم‌های تهرانی خصوصاً سرخابی‌های پایتخت ایجاد کرده است.

این مشکل بزرگ در دیدارهای بین المللی خصوصاً مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بیشتر خودش را نشان داد و کیفیت ضعیف چمن ورزشگاه بازتاب جهانی پیدا کرد و در همین راستا و با توجه به نیاز احداث یک مجموعه ورزشی مدرن و بین‌المللی در شهر تهران، رئیس جمهور چندی پیش دستور ساخت آن را به وزارت ورزش و سایر نهادهای ذیربط داد و از همان زمان این پروژه شروع شد و جلساتی هم در خصوص آن برگزار شد و به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌های خوبی هم تا کنون در خصوص آن صورت گرفته است.

علیرضا فخاری، استاندار تهران چندی پیش در گفتگوی اختصاصی با حیات در این خصوص توضیحاتی در خصوص این پروژه ارائه داد و عنوان کرد با همکاری دستگاه‌های مرتبط این پروژه در حال پیگیری است و به زودی قرار است این ورزشگاه جانمایی شده و سایر کارهای مربوط به آن پیگیری شود.

همچنین محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور، اخیراً در گفتگوی اختصاصی با حیات در خصوص احداث این ورزشگاه، جانمایی آن و تخمین اعتبار آن توضیحاتی ارائه داد. نکته جالب توجه در این گفتگو در خصوص انتخاب نام این ورزشگاه بود که معاون اجرایی رئیس جمهور خبر جالبی را در صحبت‌هایش اعلام کرد.

منصوری در این خصوص گفت: برای نامگذاری مجموعه ورزشی پیشنهاد مجموعه وزارت ورزش و برخی از موسسات فرهنگی این است که از طریق فراخوان نظرات مردم اخذ شود و با توجه به اینکه یک پروژه ملی و فاخر است شاید نظرات اهل فن و مردم را در رابطه با نام این ورزشگاه در قالب یک مسابقه برگزار تا بهترین نام را انتخاب کنیم.

اگرچه هنوز این نظرسنجی به صورت رسمی شروع نشده و شیوه اجرای این نظرسنجی و زمان آن اعلام نشده، پایگاه خبری حیات این نظرسنجی را به شکل غیر رسمی از میان مخاطبین خود آغاز کرد و بعد از گذشت یک هفته از انتشار خبر و ایجاد این نظر سنجی که با استقبال جالب توجهی هم روبرو شد، نام‌های مختلفی از سوی مردم پیشنهاد شد که برخی از آنها در نوع خودش جالب توجه هستند. تعدادی از این اسامی به تاثیر از ورزشگاه‌های بزرگ و مطرح دنیا هستند و در برخی از آنها هم عناصری از نام تهران و پایتخت به کار گرفته شده ولی بیشترین پیشنهادات از لحاظ آماری مربوط به دو نام "شهید سلیمانی" و "خلیج فارس" بوده است.

مشخص نیست که نظرسنجی رسمی انتخاب نام این ورزشگاه به چه شکل انجام خواهد شد اینکه آیا انتخاب اسامی در آن آزاد خواهد بود و یا مردم از بین یک تعداد اسامی تعیین شده و پیشنهادی دست به انتخاب خواهند زد ولی جامعه آماری مخاطبین حیات بخشی از مردمی هستند که از این طرح استقبال کرده و پیشنهادات خودشان را مطرح کردند و باید دید در نهایت یکی از بزرگترین پروژه‌های ورزشی ایران به چه صورت نام‌گذاری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha