کد خبر 230621
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

رئیس سازمان صدا و سیما:

رسانه ملی، خانه مستندسازان است

رسانه ملی، خانه مستندسازان است

 رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: در یک فراز مهم تاریخی به سر می‌بریم و این روزها نقطه عطف تاریخ ایران خواهد بود. نخبگان و فعالان عرصه علم و دانش و صنعت دستاوردهای بزرگی خلق می‌کنند که ما از به تصویر کشیدن آن غافل شده‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های حیات، پیمان جبلی، شامگاه(جمعه، ۱۷ آذر)در آیین پایانی هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند در کاشان، اظهار کرد: به شدت نیازمند امید به آینده هستیم که اگر مردم به ویژه جوانان این افتخارات را ببینند آینده روشنی خواهیم داشت و نمونه آن، داستان‌های جذاب صنعت نفت و گاز است که اگر این افتخارآفرینی را معرفی کنیم گام بلندی برای امیدآفرینی است.

وی با اشاره به برنامه‌های صنعت نفت در عسلویه، افزود: سال گذشته یک سکوی نفتی با وزن بیش از پنج هزار تُن در عمق آب‌های خلیج فارس و در مرز ایران و قطر نصب شد و در بهره‌برداری از یک مخزن، سه سال جلو افتادیم. اگر این داستان‌ها را درست تشخیص دهیم اقیانوس بی‌کرانی از موضوعات جذاب برای امیدآفرینی در جامعه داریم.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: وظیفه ما این است که امید نسبت به حال و آینده را تقویت کنیم و راوی پیشرفت باشیم. از این پیشرفت‌ها نباید به سادگی عبور کنیم. امانتی بر گردن ماست که پیشرفت‌ها را به گوش مردم برسانیم. چون حق مردم ما و حق افتخارآفرینان ماست که نسبت به ثروت هایشان مطلع باشند.

جبلی تأکید کرد: این دوره از جشنواره نقش مستندسازان حوزه طبیعت، حیات وحش و محیط زیست بسیار برجسته است و پرمخاطب‌ترین مستندها، آثار طبیعت و محیط‌زیست بود که از اقلیم متنوع، زیبا و پر موضوع ایران ساخته شده بود و تلاش این هنرمندان قابل تقدیر است.

وی گفت: رسانه ملی خانه مستندسازان است و با افتخار، مستندسازان ایران را در آغوش می‌کشد و افتخار می‌کند که رسانه ملی، قاب آثار مستندسازان پیشکسوت و جوان است و تلویزیون بهترین عرصه برای این تولیدات است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، افزود: برای تقویت و برنامه‌ریزی آثار مستند، مدیریت مستند را در ساختار مرکز سیما ایجاد کردیم تا حمایت مؤثری از مستندسازان داشته باشیم و تلاش می‌کنیم این جشنواره به یک جشنواره بین‌المللی تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: رویکرد جدید رسانه و اهداف تحولی آن نگاه منطقه‌ای را مورد توجه قرار داده است تا از مستندسازانی که توانایی همکاری با مستندسازان سایر کشورها را دارند، برای تولید آثار فاخر حمایت ‌کند.

جبلی با بیان اینکه امروز در مقطع بسیار حساس قرار داریم، گفت: همه فعالان در عرصه عام و دانش در حال خلق حماسه‌های بزرگی هستند که به دلیل عدم مستندنگاری ممکن است از آن غافل شویم و این نشان از اهمیت بخش مستند نگاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha