کد خبر 230452
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

مدیر صادرات ایران خودرو به «حیات» خبر داد؛

کورس دو محصول ایران خودرو در جاده های روسیه

کورس دو محصول ایران خودرو در جاده های روسیه

مدیر صادرات ایران خودرو گفت: از میان خودروهای سواری، خودروهای تارا و دنا مورد پسند بازار روسیه واقع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محسن نیک بین در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، در خصوص استفاده از ظرفیت ایران خودرو برای همکاری‌های اوراسیا گفت: ما استراتژی ورود به بازار روسیه را از سال گذشته به مرحله عملیاتی رساندیم و در حوزه خودرو و قطعات خودرو فعالانه اقدام کردیم، شش ماه قبل ما تعدادی خودرو را به بازار روسیه ارسال کردیم تا بازاریابی کنیم و مدل‌های مطلوب بازار روسیه را به دست بیاوریم.

مدیر کشورهای آسیا، اروپا، آمریکا و کشورهای CIS ایران خودرو افزود: این خودروها اکنون به روسیه ارسال شده، پلاک شده و در اختیار برخی از مراکز فروش خودرو در روسیه قرار گرفته، در کنار آن ما ارزیابی لازم را از مشتریان محصولاتمان به واسطه حضور در نمایشگاه‌ های خودروسازی در روسیه انجام می‌دادیم.

بازاریابی خودروهای ایرانی در روسیه

نیک بین با بیان اینکه ما استراتژی ورود به بازار روسیه را از سال گذشته به مرحله عملیاتی رساندیم، ادامه داد: در حوزه خودرو و قطعات خودرو فعالانه اقدام کردیم، شش ماه قبل ما تعدادی خودرو را به بازار روسیه ارسال کردیم تا بازاریابی کنیم و مدل‌های مطلوب بازار روسیه را به دست بیاوریم.

مدیر صادرات ایران خودرو گفت: این خودروها اکنون به روسیه ارسال شده، پلاک شده و در اختیار برخی از مراکز فروش خودرو در روسیه قرار گرفته، در کنار آن ما ارزیابی لازم را از مشتریان محصولاتمان به واسطه حضور در نمایشگاه‌ های خودروسازی در روسیه انجام می‌دادیم‌

وی افزود: ما به این نکته دست پیدا کردیم که برند و محصول ما در روسیه دارای جایگاه است بر آن مبنا برنامه‌ های زیرساختی ایجاد کردیم که یکی از آنها بحث‌های استاندارد بود. در کنار آن مسائل بانکی و بسیاری دیگر از مسائل را داشتیم که اکنون آنها را حل کرده‌ایم.

دنا و تارای ایرانی خودروی محبوب ایرانی در روسیه

نیک بین در مورد محصولات مورد استقبال روس ها گفت: خودروهای دنا، سمند سورن، تارا دستی و اتوماتیک ازسوی ایران خودرو به روسیه صادر شد و از میان خودروهای سواری ما، خودروی تارا و پس از آن خودروی دنا مورد پسند بازار روسیه بود.

مدیر صادرات ایران خودرو در مورد صادرات خودروی سنگین به روسیه گفت: صادرات خودروی سنگین به روسیه کماکان در مرحله گفتگوست. کماکان این گفتگوها ادامه دارد و امیدواریم به زودی به یک نقطه مشترک برای تجارت برسیم. بخشی از مشکلات ما در حوزه خودروهای سنگین استانداردها بود و بخش دیگر نیز مذاکرات قیمتی بود.

به گفته نیک‌بین، در حال حاضر قیمت محصول تارا در سایت های عرضه خودرو در روسیه با احتساب هزینه‌های حمل و... نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار روبل است. قیمت فروش این محصول در روسیه نزدیک به قیمت فروش ریالی آن در بازار ایران است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha