کد خبر 230450
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

۹ ساخت و ساز غیرمجاز در همدان تخریب شد

۹ ساخت و ساز غیرمجاز در همدان تخریب شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در زمین های کشاورزی همدان تخریب شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ فرهنگ زمانی افزود: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی روستای حیدره شهرستان همدان به مساحت تقریبی ۲۴۵ مترمربع بنا، ۲۳۶ مترمربع محوطه سازی ، ۲۰۰ متر دیوارکشی و ۲۵ متر فنس کشی بود که تخریب شد.

وی افزود: مالکان این زمین ها، بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که به منظور تامین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تخریب شدند.

وی خاطر نشان کرد: مساحت کل زمین های رفع تصرف شده حدود ۲ هکتار و به ارزش تقریبی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان به حالت اولیه بازگردانده شدند.

ساخت و سازهای تخریب شده جزو باغ های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت. شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

برخی از مردم فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha