کد خبر 230440
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

حضور ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش قزوین

حضور ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش قزوین

 رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: نمایشگاه هفته پژوهش همانند سال‌های گذشته پربار برگزار شد؛ پارک علم و فناوری با ۲۰ شرکت و ۴۰ محصول در این نمایشگاه حاضر شد و تمامی دانشگاه‌ها نیز با حضور پر رنگ، دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند. 

به گزارش گروه استانی حیات؛ جعفر احمدی عصر ۱۵ آذر در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از برگزیدگان که در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری با حمایت استاندار قزوین شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه پژوهش و فناوری بودیم؛ خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده رتبه پارک علم و فناوری قزوین از سطح سه به سطح ۲ ارتقا یافته است. 

وی افزود: ورود مؤثر در عرصه علم و فناوری با حمایت‌های جدی مدیریت استان، روند حرکت در مسیر علمی را تسریع کرده و آینده درخشانی در انتظار استان است، امیدواریم این اتفاقات به نوآوری و ثروت تبدیل و سفره مردم گسترده‌تر شود. 

 رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین تصریح کرد: رویکرد ما استفاده منطقی از طرح‌های پژوهشی در مسائل کلان با کمک نخبگان است تا بتوانیم به نیازهای جامعه پاسخ دهیم و مشکلات را مرتفع کنیم. 

وی گفت: در ۲ سال اخیر سرعت تهیه مقالات داخلی و ارائه در حوزه‌های علمی جهان افزایش یافته است؛ خوشبختانه چهار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ردیف یک درصد پژوهشگران برتر قرار گرفته‌اند، همچنین ۱۱ پژوهشگر پر استناد جهان نیز از این دانشگاه برگزیده شده‌اند. 

احمدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش همانند سال‌های گذشته پربار برگزار شد؛ پارک علم و فناوری با ۲۰ شرکت و ۴۰ محصول در این نمایشگاه حاضر شد و تمامی دانشگاه‌ها نیز با حضور پر رنگ، دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند. 

وی تصریح کرد: راه‌اندازی چهار مرکز رشد در شهرستان‌های البرز، تاکستان، بوئین‌زهرا و آبیک، رونمایی از چهار محصول دانش بنیان، برگزاری تور سه روزه فناوری و بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از نمایشگاه پژوهش، برپایی چهار کارگاه تخصصی و امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها از  جمله برنامه‌های برگزار شده در هفته پژوهش با هدف تأثیرگذاری در زیست بوم پژوهشی استان بود. 

احمدی در پایان گفت: به طور قطع با دارا بودن بانک اطلاعاتی از نخبگان و ایده‌پردازان، از ظرفیت این افراد صاحب ایده و خلاقیت در مسائل پژوهشی و حل مشکلات استفاده مؤثری خواهیم کرد. 

در پایان این مراسم از ۷۰ پژوهشگر برتر استان‌ قزوین در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha