کد خبر 230412
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فرزندان شهداء جهانیان را با معارف جهاد و شهادت آشنا کنند

فرزندان شهداء جهانیان را با معارف جهاد و شهادت آشنا کنند

معاون رئیس جمهور و رئیس  بنیاد شهید و امور ایثارگران  گفت: فرزندان و خانواده شهیدان و مسئولان باید جهان را با معارف شهداء، جهاد و شهادت آشنا کنند و علت این رشادت‌ها و جانبازی تبیین شود.

به گزارش گروه استانی حیات؛ دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در افتتاحیه نخستین اردوی «تفریحی، تربیتی دانش‌آموزی، فرزندان شهدای مدافع حرم کشور» ویژه دختران در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی گفت: چه زبانی بهتر از بیان مادر، پدر و دختران شهدای مدافع حرم که چهره واقعی و اهداف شهیدان را نشان دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  خطاب به دختران شهدای حرم گفت: این سرمایه بزرگ در اختیار و در قلب شما و البته هدایتگر و پشتیبان شما نیز است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهداء مسئولیت سنگینی به عهده ما گذاشته‌اند، افزود: پدران شما در زمانی که عمده مردم به دنبال کسب و کار و زندگی دنیایی خود بودند با نگاه بلند نظر، راه حراست از مکتب اهل بیت(ع) را قهرمانانه انتخاب و در نهایت این مسیر را با شهادت ختم کردند.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: امروز در غزه، خوی جنایتکار رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی جنایت می‌کند و همه قدرت مادی غرب پشت این خوی جنایتکار است و طرف دیگر زن، کودک و مردم بی‌گناه و در محاصره قرار دارند.

معاون رئیس جمهور تصریح‌کرد: جهان امروز ۲ تمدن مادی و شهادت‌طلب را در مقابل هم می‌بیند و برای جهانیان این سئوال مطرح است که مردم غزه چگونه این روحیه شهادت طلب را برگزیده‌اند، از این رو مردم جهان به دنبال کسب آگاهی درباره اسلام و قرآن رفته‌اند و رسالت ما در معرفی فرهنگ شهادت اهمیت دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در اختتامیه همایش تخصصی معاونان فرهنگی بنیاد  استان‌های کشور در مشهد نیز گفت: بیش از پیش برای فرهنگ به خود رجوع کنید و دغدغه اصلی‌تان برای اقدام‌های اثر بخشی فرهنگی باشد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: مأموریت شهداء این است که جامعه را به سعادت برسانند و اگر می‌خواهیم در بنیاد موفق باشیم باید این راه را دنبال کنیم.این مهم نیاز به پژوهش و برنامه‌ریزی ویژه دارد، پس از انجام کار فرهنگی آن را واکاوی و ارزیابی کنید و به کار تدریجی، مستمر و اثر بخش اهتمام ویژه داشته باشید.

نخستین اردوی دانش آموزی فرزندان دختر شهدای مدافع حرم با حضور ۱۳۰ دانش‌آموز دختر در پایه‌های هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم از سراسر کشور از سیزدهم تا هفدهم آذر در سه محور زیارتی، تفریحی و آموزشی با هدف افزایش روحیه «شادمانی»، «تربیتی» و «تفریحی» در مشهدالرضا(ع) در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha