کد خبر 230263
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

امیر دریادار سیاری در نشست خبری:

برای جلوگیری از غافلگیری فن‌آورانه باید آینده را رصد کنیم/ ضرورت تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی در ارتش

برای جلوگیری از غافلگیری فن‌آورانه باید آینده را رصد کنیم/ ضرورت تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی در ارتش

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه رزمنده باید بتواند در زمان صلح و جنگ مهارت‌های لازم را کسب کند، گفت: برای جلوگیری از غافلگیری فن‌آورانه باید آینده را رصد و ارتش ایران را برای این روزها آماده می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، نشست خبری اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده آجا و امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش آجا برگزار شد. این نمایشگاه قرار است از ۱۸ آذر ماه به مدت یک هفته برگزار شود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در این نشست گفت: اولین نمایشگاه جامع در سطح ارتش از روز شنبه اجرا و در محل ستاد ارتش برگزار می‌شود که هدف به نمایش گذاشتن زنجیره تولید سرمایه انسانی(رزمنده پروری برای انجام ماموریت) است.

وی با بیان اینکه در رابطه با اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها به این اشاره می‌کنم که فرایند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی اولویت خواهد بود کسی که ابتدا جذب ارتش می‌شود با مهارت و تخصص به رزمنده و سرمایه انسانی تبدیل می‌شود، افزود: در هر سازمانی سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه است. مهم‌ترین نیروی هر سازمانی نیروی انسانی است. اگر نیروی انسانی کیفی و با مهارت باشد می‌تواند سازمان را رشد دهد و سرافراز کند در غیر این صورت رشدی در سازمان مشاهده می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: در ارتش جمهوری اسلامی رزمندگان در این فرآیند حاضر می‌شوند. در زمان صلح باعث ارتقا توان بازدارنگی کشور مقابل تمام تهدیدات می‌شوند و در زمان جنگ در میدان جنگ با عملیات حضور پیدا می‌کنند و موفق می‌شوند اما نیروی انسانی کیفی باید در پایان ویژگی‌هایی از قیبل مومن، متعهد، منضبط ، متخصص ولایتمدار، ایثارگر، شهادت طلب، اهل وحدت و انسجام با سایر اعضا را داشته باشد.قطعا در این صورت ماموریت‌مان را می‌توانیم به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: ماموریت آجا برابر قانون اساسی دفاع از کشور، استقلال کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بنابراین تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی برای ما اهمیت زیادی دارد.

امیر سیاری تاکید کرد: ما در دو حوزه تربیت و آموزش کار می‌کنیم و اسم معاونت آجا نیز تربیت و آموزش است هر دو مورد، فرایندی دارد که بررسی شده و اثر گذار و با ریشه و تجربه شده در طول دوران است.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم علم به دانش، دانش به تخصص و تخصص به مهارت تبدیل شود، یادآور شد: رزمنده باید بتواند در زمان صلح و جنگ مهارت های لازم را کسب کند ما نمی‌توانیم بگوییم که آینده همانند امروز است. بنابراین باید آینده نگری‌ها را توسعه دهیم، چگونه حرکت کنیم که آمادگی داشته باشیم و مقابل تهدیدات ایستادگی کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: آنچه که امروز داریم جوابگوی تهدیدات گذشته است ولی جوابگوی تهدیدات آینده نیست پس متناسب با تغیرات فناوری باید حرکت کنیم. اگر رزمندگان ما با فناوری‌های روز آشنا نباشند، نمی‌توانیم بگوییم که می‌توانیم مقابل این تهدیدات بایستیم پس نگاه ارتش آینده نگری برای مقابله با تهدیدات آینده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از غافلگیری فناورانه باید آینده را رصد کنیم و ارتش ایران خود  را برای این روزها آماده می‌کند. تربیت و آموزش امروز برای مقابله با تهدیدات فرداست تا دچار غافلگیری نشویم.

سیاری تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، محورهای آموزشی دقیق را طی کردیم. عمق آموزش در ارتش در مراحل مختلف به وضوح قابل مشاهده است. آموزش‌های ما جایگاه بالایی دارد. استفاده از تجربیات دفاع مقدس در دستور کار ارتش بوده و هست زیرا تجریبات آن زمان، بسیاز حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این موضوع که هرچقدر در زمان صلح بیشتر عرق بریزیم در زمان جنگ کمتر کمتر خون می‌ریزد، عنوان کرد: توانمندی‌های ارتش در  ابعاد مختلف را باید در نمایشگاه مشاهده کنید. نتیجه ای که امروز در سطح نیروهای مسلح می‌بینید به این توانمندی رسیدیم که اکثر تجهیزات ما به دست توانمند نیروهای خودمان ساخته می‌شود. نمایش ساخت درونی قدرت نظام یعنی سرمایه انسانی کار سختی است که در این نمایشگاه در معرض دید قرار می‌دهیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه تصریح کرد: ارتش ۷ دانشگاه، ۳۱ دانشکده با ۱۵۲ رشته دانشگاهی دارد و ۳۵۰۷ تخصص در ۴۶۱۲۴دوره در ۱۶۸ غرفه در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی بیان کرد: هر فرد نظامی حدودا ۱۰ سال تحت آموزش برای تبدیل شدن به رزمنده است. برنامه‌های آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام کرونا به مدت ۲ سال به صورت حضوری انجام شد و در این برنامه‌ها، تلفاتی نداشتیم. آماری که در کشور اعلام نصف آنچه بود که در کشور اتفاق افتاد. 

سیاری در پاسخ به سوال حیات در رابطه با جزئیات تخصص‌های آموزشی و مهارت محوری گفت: حوزه نظام آموزشی و سربازی دو مقوله جداست در حوزه سربازی شعار ما این است که هر سرباز نیروی مسلح باید با مهارت و شغل از سازمان خارج شود. در سال ۱۴۰۲ هر سرباز باید یک مهارت دیگر که منجر به شغل می‌شود را فراگیرد و تاکید می‌کنیم که هر سرباز باید مهارت یاد بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha