کد خبر 230262
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

در نشست روسای مجلس ایران و عراق مطرح شد؛

ضرورت توسعه امنیت روابط پایدار ایران و عراق

ضرورت توسعه امنیت روابط پایدار ایران و عراق

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در دیدار هیات عراقی با کمیسیون امنیت ملی ایران بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های مرزی و تقویت روابط سیاسی، دیپلماسی، امنیتی بین دو کشور تاکید شد.

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: روز یکشنبه این هفته محسن المندلاوی نایب رئیس مجلس عراق، رئیس کمیسیون امنیت ملی و دفاع عراق و هیات همراه بعد از دیدار با محمد باقر قالیباف و عبدالرضا مصری دیدار کردند. بعد از این دیدار، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشستی به هیات عالی رتبه عراق دیدار و به گفتگو نشستند.

وی افزود: در این نشست، صحبت های تخصصی و فنی مطرح و به موضوعاتی حول محور امنیت مرزی پرداخته شد. همچنین در ادامه اعضای کمیسیون امنیت ملی هر دو کشور، روابط دو جانبه‌ و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

حیدری اظهار کرد: از جمله مواردی که در این نشست به صورت تخصصی در خصوص آن صحبت شد؛ توسعه روابط اقتصادی بود که خود این روابط، منجر به امنیت روابط پایدار در عراق و مرزها خواهد شد.

وی در ادامه افزود: استفاده بهینه از ظرفیت‌های مرزی و تقویت روابط سیاسی، دیپلماسی، امنیتی  در این جلسه مطرح شد و هیات عراقی نیز به این موضوع تمایل داشته و تاکید کردند که مجالس دو کشور، می‌توانند در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها برای هر دو دولت موثر باشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش موثر مجلسین ایران و عراق و به صورت تخصصی کمیسیون امنیت ملی در هر دو کشور در این نشست مطرح شد، عنوان کرد: در این جلسه توافقات مناسبی برای گسترش روابط و انعقاد اسناد متعدد همکاری و تاکید بر اجرای این توافقنامه‌ها انجام شد، هر چند این توافقات در قالب تفاهمنامه‌هایی با دولت باید انجام و ارائه شود.

وی با اشاره به مواضع قاطعانه عراق در قبال غزه عنوان کرد: در این جلسه کمیسیون امنیت ملی کشورمان ضمن محکوم کردن جنایات در غزه خواستار حمایت از مردم بی دفاع فلسطین شد و همچنین دولت و پارلمان عراق به شکل جدی انزجار خود را از تجاوزات و حملات وحشیانه علیه مردم غزه اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha