کد خبر 230253
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی

چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی

چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با استقبال گرم مردم استان خراسان شمالی در بجنورد در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با استقبال گرم مردم استان خراسان شمالی در بجنورد در حال برگزاری است.

حضور و استقبال مردم قرآن‌دوست استان خراسان شمالی از این رقابت‌ها به‌حدی است که داوران و قاریان ممتاز بین‌المللی را به تحسین و تکریم واداشته است و در تمام نوبت‌های برگزاری مسابقات، محافل قرآنی گرم و پرشور است.

علیرضا شاه‌میوه اصفهانی رییس هیئت داوران مسابقات قرآن کریم با اشاره به میزبانی خوب استان خراسان شمالی از این رقابت‌ها، به رتبه‌بندی خراسان شمالی در سطح کشور پرداخت و اظهار داشت: خراسان شمالی، بدون در نظر گرفتن چند استان ممتاز کشور در رده دوم قرار دارد و فعالان قرآنی این ظرفیت را دارند که خود را ارتقا ببخشند.

وی همچنین در خصوص ملاک و معیار داوری در این مسابقات به آیین‌نامه مشخصی در رشته‌های صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتدا و حفظ وجود دارد، اشاره کرد و ادامه داد: داوران، طبق آیین‌نامه به ارزیابی می‌پردازند اما نمی‌توان انکار کرد که در آیتم‌های هر کدام از آیین‌نامه‌ها درصدی هم سلیقه نقش داشته باشد، اما به‌اندازه‌ای پررنگ نیست که روی کل داوری اثر بگذارد.

«اصفهانی» با ابراز خرسندی از میزبانی بسیار شایسته و استقبال بی‌نظیر و باشکوه مردم در طول برگزاری مسابقات که فراتر از توقع برگزارکنندگان بود، ابراز کرد: امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم در آیین پایانی این رویداد باشیم.

گفتنی است، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در شهر بجنورد، در2 بخش نغمات دینی و آوایی و با رقابت 356 شرکت‌کننده آغاز شده است، تا هجدهم ماه جاری در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و 20 جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha