کد خبر 230162
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «حجت الاسلام ابطحی» به کاروان شهدا پیوست

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «حجت الاسلام ابطحی» به کاروان شهدا پیوست

جانباز گرانقدر 70 درصد حجت‌الاسلام سیدحسن ابطحی از استان قم، صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ دارفانی را وداع گفت و به کاروان شهدا پیوست.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام سید حسن ابطحی از شاگردان حضرت امام راحل در نجف اشرف بود که به دست مبارک ایشان معمم شد.

آن شهید بزرگوار فعالیت‌های انقلابی را از همان ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز کرد. وی از یاران صدیق حضرت امام در روزهای انقلاب بود. به گفته بازماندگانش ایشان به همراه شهید دل آذر تصویر شاه ملعون را از حرم مطهر کریمه اهل بیت پایین کشیدند و عکس امام را نصب نمودند.

وی در طول سالهای بعد از انقلاب ضمن تحصیل در دروس حوزوی خدمت رسانی به مردم و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا را در برنامه خویش داشت. ایشان از نیروهای مومن و انقلابی و همیشه در صحنه بودند و با نهادهای فرهنگی و جهادی در راستای خدمت به نظام اسلامی همکاری داشتند.

حجت الاسلام ابطحی در فروردین سال ۱۳۶۰ در همان سال‌های اول جنگ تحمیلی عازم جبهه‌ها شد و در تیر ماه همان سال بر اثر اصابت تیر توسط منافقین کوردل در باختران به درجه جانبازی نائل شد.

جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس صبح امروز دار فانی را وداع گفت و به یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهر این جانباز شهید امروز ساعت 14 از خیابان آذر کوچه 34 مسجد المهدی به سمت گلزار شهدا تشییع و در کنار همرزمان شهیدش آرام خواهد گرفت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha