کد خبر 230152
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

علی نژاد: اینکه به ورزشکار بگوییم شانس چه مدالی است، فشار روانی روی او ایجاد می‌کند

علی نژاد: اینکه به ورزشکار بگوییم شانس چه مدالی است، فشار روانی روی او ایجاد می‌کند

کارشناس کمیته ملی المپیک گفت: از اساس مطرح کردن اینکه یک ورزشکار شانس مدال طلا، نقره یا برنز است، فشار روانی برای او ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مهدی علی‌نژاد درمورد دلیل قطع شدن صدای سالن برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک برای اهالی رسانه، اظهار داشت: من عضوی از مجمع بودم و نمی‌توانم در این رابطه صحبت کنم. اطلاعی هم از این مورد نداشتم اما مجمع مطابق روال عادی برگزار شده و مصوباتی داشت. حالا اینکه شاید به واسطه ملاحظاتی تصمیم گرفته شده تا چنین اتفاقی بیفتد خبر ندارم.

وی درمورد حقوق پیشبینی شده برای ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند، گفت: اعتقاد دارم از اساس مطرح کردن اینکه یک ورزشکار شانس مدال طلا، نقره یا برنز است، هم فشار روانی برای ورزشکاری که می‌گوییم شانس طلا هستی ایجاد می‌کند و هم به فردی که می‌گوییم شانس برنز هستی یعنی از او توقع طلا نداریم و دل ورزشکار خالی می‌شود. این مدل حقوق دادن شاید جواب ندهد. 

کارشناس خبره کمیته ملی المپیک اضافه کرد: می‌توانیم شاخص‌هایی داشته باشیم و به گذشته نگاه کنیم. اگر می‌خواهیم حقوق یکسان ندهیم باید به گذشته نگاه کرده و موانع را رفع کنیم. این ایده شاید برای آینده خیلی مناسب نباشد و من هم این موضوع را مطرح کردم.

علی‌نژاد تصریح کرد: این یکسان نبودن حقوق برای رشته‌هایی که تعداد بیشتری ورزشکار دارند مثل کشتی یا تکواندو ممکن است در خود تیم مسئله ایجاد کند. باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود. خسروی وفا نیز گفت بار دیگر این بحث بازنگری شده و در هیات اجرایی مطرح می‌شود.

وی درخصوص مسائل مطرح شده نسبت به حکمیت ورزش و حفظ استقلال فدراسیون‌ها، توضیح داد: همیشه در مجامع دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌شود و این امر طبیعی است. وجود اختلاف نظر عجیب نیست. مقداری هم شاید به دلیل مطرح شدن این موضوع توسط رئیس کمیته اخلاق، نگاه‌ها جای دیگری رفت و درمورد بحث حکمیت خلط مبحث شد. شاید سوء تفاهمی شکل گرفت. باید پخته‌تر این موضوع به مجمع می‌آمد. اعضای هیات اجرایی هم گفتند اطلاعی از آن نداریم. باید دبیرکل و رئیس کمیته آن را مطرح می‌کردند.

معاون سابق وزارت ورزش خاطرنشان کرد: ایده خوبی است. به دلیل نداشتن حکمیت ملی در ایران، حتی اختلاف‌های داخلی ما به صورت عمومی به دادگاه CAS کشیده می‌شود. اگر خاطرتان باشد در یک پرونده استقلال و پرسپولیس از یکدیگر به این دادگاه شکایت کردند. اگر حکمیت داخلی داشته باشیم، اختلاف‌های خودمان را می‌توانیم در کشور حل کنیم. این ایده خوب به دلیل خوب پخته نشدن، سوء تفاهم ایجاد کرد. خسروی‌وفا برای خارج کردنش از دستور، تصمیم درستی گرفت و امیدوارم با بررسی بیشتر در جلسه بعدی با پختگی بیشتری آن را به مجمع بیاورند.

علی‌نژاد درمورد اینکه رشته‌هایی مثل کشتی یا ووشو با در نظر گرفته شدن بحث تنبیه و تشویق بودجه بیشتری دریافت کردند، گفت: حتما با این موضوع موافق هستم و کار درستی است زیرا بودجه باید مطابق عملکردها تقسیم شود. بودجه ما محدود است و باید به شکلی تقسیم کنیم که اگر کسی کار خوبی کرده تشویق شود و دیگران نیز به انجام آن کار خوب ترغیب شوند. وقتی در وزارت ورزش مسئولیت داشتم برای اولین بار بودجه را مطابق عملکرد سال قبل تخصیص دادیم و برای آن آیین‌نامه‌ای تدوین شد. پس از آن هم کمیته المپیک در همان دوران شاخص‌هایی را مشخص کرد. اولین بار این کار در دوره معاونت قهرمانی خود من در وزارت ورزش انجام شد و بسیار هم درست بود. ان‌شاءالله تداوم داشته باشد.

وی درمورد دلیل غیبت وزیر ورزش در این مجمع گفت: خسروی وفا گفت او در جلسه مهم دیگری شرکت کرده و اطلاع بیشتری ندارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha