کد خبر 230101
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

محمد نوری در گفتگو با «حیات»

مدافعان پرسپولیس مراقب اولونگا باشند/ هیچ نتیجه‌ای به جز برد قابل قبول نیست

مدافعان پرسپولیس مراقب اولونگا باشند/ هیچ نتیجه‌ای به جز برد قابل قبول نیست

پیشکسوت پرسپولیس در مورد تقابل حساس و مهم امروز این تیم صحبت کرد.

محمد نوری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل امروز پرسپولیس و الدحیل قطر در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: پرسپولیس چند پوئن مهم در این بازی دارد که باید از آنها نهایت استفاده را ببرد، مورد اول امتیاز میزبانی و حضور در کنار تماشاگران است. واقعیت این است که تیم‌های ایرانی پرطرفدار خصوصاً پرسپولیس که بیشترین طرفدار را در آسیا دارد، این موضوع برایش یک آیتم ویژه محسوب می‌شود. درست است که از مدت‌ها قبل به دلیل شرایط خاصی امکان پر شدن ورزشگاه وجود ندارد ولی به هر حال این جمعیت که به تشویق پرسپولیس می‌آیند می‌توانند برای کسب یک نتیجه خوب کمک کنند. مورد بعدی این است که حذف الدحیل قطعی شده و این تیم انگیزه خاصی برای این بازی ندارد. شاید این باعث شود که آنها راحت‌تر بازی کنند و از این جهت کار کمی سخت شود ولی به هر حال پرسپولیس برای صعود می‌جنگد و آنها برای هیچ، و پوئن سوم این است که پرسپولیس دیرتر از سایر تیم‌ها بازی می‌کند و تقریباً از سایر نتایج با خبر است و می‌داند برای صعود چه نتیجه‌ای لازم دارد.

وی افزود: شرایط فنی پرسپولیس ایده‌آل نیست و این در بازی‌های اخیر خصوصاً دیدارهای لیگ برتر خودش را نشان داده است. مشکل اصلی تیم در خط حمله و زدن ضربات آخر است و در بازی‌ با النصر هم فرصت‌های خوبی داشتیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. در بازی‌های لیگ شاید شما بتوانید در طول 90 دقیقه 10-12 موقعیت ایجاد کنید تا در نهایت یکی از آنها تبدیل به گل شود و ببرید ولی در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌ها سنگین است و شما شاید بیشتر از 3-4 موقعیت خوب در طول یک بازی در اختیارتان قرار نگیرد و اگر مهاجمان فرصت طلب نداشته باشید کارتان به مشکل می‌خورد و با وجود یک بازی خوب نمی‌توانید به گل برسید و مشابه این اتفاق در بازی با النصر رخ داد.

نوری در ادامه عنوان کرد: بدشانسی بزرگ پرسپولیس در این بازی هم مصدومیت بد موقع عالیشاه بود. عالیشاه یک بازیکن در خدمت تیم است و نقش کلیدی درون زمین دارد. شاید بازی او خیلی به چشم نیاید ولی واقعاً بودنش درون زمین یک نعمت است. او توپ را به خوبی به گردش در می‌آورد و پاس‌هایش به نوعی گره بازی را باز می‌کند. او بازیکن باهوش و با تجربه‌ای است و به نظرم نبودنش به ضرر پرسپولیس است. در شرایطی که وحید امیری هم نیست من فکر می‌کنم یحیی مجبور باشد با دو هافبک دفاعی بازی کند و ریگی و سرلک همزمان درون زمین باشند. این یعنی کمبود مهره باعث می‌شود به ناچار در دیداری که پرسپولیس محکوم به بازی هجومی است با ترکیبی محتاطانه‌تر به زمین بیاید.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نتیجه بازی امروز توضیح داد: پیش بینی که کار سختی است ولی هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی از پرسپولیس قابل قبول نخواهد بود. پرسپولیس باید مثل نیمه دوم بازی با النصر هجومی بازی کند و البته مراقب ضد حملات حریف باشد. بازیکنی مثل اولونگا در ترکیب الدحیل حضور دارد که بسیار خطرناک و فرصت طلب است و یک لحظه غفلت می‌تواند پشیمانی به همراه داشته باشد. امیدوارم بچه ها با یک نمایش خوب بتوانند با دست پر از زمین خارج شوند و در پایان بازی در ورزشگاه مقابل تماشاگران جشن صعود بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha