کد خبر 230095
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

تجهیز ۲۵ جایگاه سوخت خراسان جنوبی به سامانه پلاک‌خوان

تجهیز ۲۵ جایگاه سوخت خراسان جنوبی به سامانه پلاک‌خوان

 مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: به منظور شناسایی و رصد مناسب گلوگاه‌های فساد در توزیع فرآورده‌های نفتی جایگاهی نسبت به تقویت سامانه‌های نظارتی در مراکز عرضه استان با تجهیز ۲۵ جایگاه به سامانه پایش تصویری پلاک‌خوان اقدام شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمدرضا عابدانی افزود: این طرح از ابتدای سال جاری با هزینه‌کرد بخش خصوصی و با هدف شناسایی ترددهای غیر متعارف خودروها به جایگاه‌های پایه و راهبردی استان طراحی و اجرا شد.

وی گفت: ۱۵ جایگاه دیگر استان نیز در مرحله مطالعات فنی است که پس از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای تجهیز آنها به سامانه پایش تصویری پلاک‌خوان اقدام خواهد شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی همچنین از شناسایی صاحبان ٨٢٩ کارت هوشمند سوخت دارای رفتار نامتعارف سوخت‌گیری در استان خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ سوخت‌رسانی پایدار در جایگاه‌های استان با رویکرد مقابله با کارت‌های مهاجر، سرگردان و اجاره‌ای و لزوم مبارزه با قاچاق و توزیع خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی نسبت به شناسایی ٨٢٩ فقره کارت هوشمند سوخت متخلف در مجاری عرضه استان که دارای رفتار نامتعارف سوختگیری بوده‌اند، اقدام شد.

عابدانی گفت: شناسایی این خودروها و کارت‌های سوخت با استفاده از سامانه‌های الکترونیک پایش تصویری دوربین پلاک‌خوان، سامانه پایش اطلاعات سوختگیری با کارت آزاد، تراکنش‌های پرتکرار در جایگاه‌ها همچنین بازدیدهای تیم‌های نظارتی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: همچنین به منظور مقابله و مبارزه جدی و تاثیرگذار با قاچاق و توزیع خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان نسبت به شناسایی خودروهای شوتی در حال تردد به جایگاه‌های عرضه سوخت استان با استفاده از سامانه‌های کنترل و نظارتی فعال در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع اقدام شده‌ است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: مشخصات پلاک به همراه اطلاعات مالکان این خودروها با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان این شرکت در مدت ۶ ماه گذشته احصا و برای اقدامات بعدی تحویل دستگاه‌های متولی در استان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha