کد خبر 230093
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری خبر داد:

جریمه ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو فاقد معاینه فنی

جریمه ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو فاقد معاینه فنی

 رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور ۲ هزار و ۳۰۰ برگه جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در استان گفت:اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا از ۱۴ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا پایان سال نیز ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سرهنگ غلامعلی نوربخش افزود: در این طرح معاینه فنی خودرو، کارت معاینه فنی، مشکل دودزا بودن و یا نقص در سیستم‌های خودرویی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در این طرح با استفاده از سامانه و دوربین‌های ثبت تخلفات تمام دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک‌خوانی خودرو مجهز هستند در طول شبانه‌روز مانند یک افسر پلیس، نداشتن معاینه فنی خودرو را ثبت می‌کنند و در روش سنتی در ایستگاه‌های پلیس و در جاده‌ها و شهرهاست که قابلیت کنترل معاینه فنی در دست‌افزار پلیس ایجاد شده و آنان با واردکردن شماره پلاک وسیله نقلیه سوابق معاینه فنی خودرو را بررسی و اگر بدون معاینه فنی بود، خودرو اعمال قانون می‌شود.

نوربخش افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان انجام معاینه فنی خودرو و حفظ سلامت فنی خودرو ضروری است.

وی به اجرای طرح نظارت بر بیمه شخص ثالث از ۱۱ آذرماه اشاره کرد و گفت: تامین بیمه‌نامه شخص ثالت برابر ماده ۴۲ و ۵۹ قانون بیمه، اجباری است و تمام خودروها ملزم به داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث هستند و در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث رانندگان خودروها جریمه و خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرایی شدن این طرح با شرکت‌های حمل بار و مسافر نیز ابلاغ شده که برابر ماده ۳۱ قانون، برای خودروهای که بیمه نامه شخص ثالث ندارند، بارنامه صادر نشود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha