کد خبر 229976
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

دبیرکل ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت خبر داد:

کنگره ملی شهدای پایتخت با مشارکت همه مردم تهران انجام خواهد شد

کنگره ملی شهدای پایتخت با مشارکت همه مردم تهران انجام خواهد شد

دبیرکل ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت اعلام کرد که کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، نیروهای مسلح، صداوسیما و شهرداری و مشارکت همه شهروندان تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، سردار حسن حسن‌زاده دبیرکل ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت در نشست خبری گفت: کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت کار خود را از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. این کنگره از ۲۸ کارگروه تشکیل شده و بخشی از این کارگروه‌ها موضوعی و برخی قشری هستند که در ۴ مرحله کار می‌کنند. 

وی با بیان اینکه دلیل برگزاری این کنگره ترویج مکتب شهدا، فرهنگ مقاومت و تحت‌الشعاع قراردادن پایتخت نسبت به انوار شهدا است، افزود: کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، نیروهای مسلح، صداوسیما و شهرداری برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه رویدادی اثر گذار است و با مشارکت همه شهروندان تهران خواهد بود. 

دبیرکل ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت اضافه کرد: کنگره از امروز در ۴ مرحله کار خود را آغاز می‌کند. مرحله اول از طریق آشنایی شهروندان با همه ابعاد فرهنگ ایثار و شهادت و به ویژه آشنایی نسل جدید با شخصیت، مکتب و مسیر و راه شهدا است و اطلاع رسانی به صورت گسترده آغاز خواهد شد. مقدمات از امروز برای اجلاسیه اصلی که ده روز است آغاز خواهد شد. 

وی ادامه داد: مرحله دوم کنگره از ۲۰ تا ۳۰ دی ماه با همکاری تمام کمیته‌ها، ادارات، نهادهای فرهنگی و دستگاه‌ها در سطح تهران از طریق  فضاسازی محتوایی با پیامهای هوشمند خواهد بود و از محله‌ها آغاز شده و تمام ورودی‌ها و خروجی‌های شهر تهران و  در تمام اماکن عمومی و تجمعی شهر تهران اجرا خواهد شد.

سردار حسن‌زاده بیان کرد: همه برنامه‌های فرهنگی در این کنگره رونمایی خواهد شد؛ مانند رونمایی از سمفونی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید، بزرگترین رزمایش کمک مومنانه که ۱۲۴ هزار بسته کمک مومنانه، هزار و ۲۴ سری جهیزیه، ۲۴ هزار بسته لوازم التحریر و  بسیاری دیگر تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: مرحله سوم اجرای فعالیتهای ده روزه اجلاسیه از دوم تا ۱۲ بهمن ماه است.  در شهر اقدامات هنری و فرهنگی قابل توجهی شاهد خواهیم بود و مشارکت همگانی تحت عنوان «تهران شهر شهدا» از برنامه های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت است.

دبیر کل ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت بیان کرد: کنگره سه محور اصلی دارد که محور اول توجه به تولیدات و برنامه‌های هنری است که همیشه از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است. دومین محور تاکید کنگره بر تولید برنامه‌های متناسب با نونهالان و جوانان و سوم بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خواهد بود و رویدادی است که همه شهروندان تهران در آن خواهند بود. 

وی اظهار کرد: چهارمین مرحله کنگره اوج گیری تمامی فعالیت‌های کنگره‌های تخصصی از روز بعد اجلاسیه اصلی از ۱۲ بهمن خواهد بود.

حسن‌زاده همچنین گفت: در آن روز تمام تولیدات و بسته های هنری رونمایی می‌شود و سریال‌ها، فیلم‌ها و نماهنگ‌ها ادامه خواهد یافت و دبیرخانه کمیته ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت به‌صورت مداوم کار خود را ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha