کد خبر 229948
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

حسین چرخابی در گفتگو با «حیات»:

برد سپاهان مقابل الاتحاد دور از دسترس نیست اگر...

برد سپاهان مقابل الاتحاد دور از دسترس نیست اگر...

پیشکسوت سپاهان از شرایط این تیم مقابل الاتحاد و شانس برتری در این بازی صحبت کرد.

حسین چرخابی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شرایط این روزهای تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت: سپاهان دو دیدار سخت را پشت سر گذاشته که یکی از آنها تقابل با استقلال خوزستان در اهواز بوده و دیگری تقابل با نیروی هوایی در تهران. هم شرایط جوی دو بازی و هم سفری که سپاهانی‌ها در طی چهار روز داشتند آنها را دچار فرسایش کرده و این روی کیفیت تیم در بازی با تیم عراقی خودش را نشان داد و این کار را مقابل الاتحاد هم سخت می‌کند. حتی استراحتی که مورایس به ملی‌پوشانش هم داد باعث نشد این خستگی و فرسودگی در تیم دیده نشود. ضربه بزرگی که سپاهان در این فاصله خورد به واسطه گرفته شدن امتیاز میزبانی بوده است.

وی افزود: سپاهان مقابل نیروی هوایی اسماً میزبان بود ولی به هر جهت در یک شهر دیگر بازی می‌کرد و خود این تیم هم برای این بازی سفر انجام داد و همین موضوع عملاً امتیاز میزبانی را از طلایی پوشان گرفت. به هر جهت دو بازی سخت و سنگین از پیش روی سپاهان گذشته و همین موضوع می‌تواند روی بازی با الاتحاد اثر منفی بگذارد. این بازی هم سختی‌های خاص خودش را دارد و امیدوارم سپاهان از آن جان سالم به در ببرد. از طرفی دو بازیکن کلیدی سپاهان هم در این بازی محروم هستند. هم هادی محمدی یک مهره کلیدی در ترکیب سپاهان محسوب می‌شود و هم حسین نژاد نقش مهمی در خط میانی تیم دارد و نبودشان کار سپاهان را سخت می‌کند.

پیشکسوت سپاهان در ادامه گفت: من چند دیدار اخیر الاتحاد را دیدم. الاتحاد در سبک بازی شباهت‌هایی به سپاهان دارد و هر دو تیم به نوعی در بخش دفاعی نسبت به بخش هجومی ضعیف‌تر هستند. شاید یکی از تفاوت‌های دو تیم هم این است که سپاهان تمایل دارد از کناره‌ها نفوذ کند اما الاتحاد بیشتر از عمق دفاع رقیب برای حمله استفاده می‌کند. نبود دو بازیکن کلیدی الاتحاد یعنی کانته و بن زما هم از لحاظ روحی و وزنی به تیمشان ضربه می‌زند و هم از لحاظ فنی بازیکنان قابلی هستند و نبودشان برای سپاهان می‌تواند اتفاق خوبی باشد. به طور کلی بخواهم بگویم برتری مقابل الاتحاد برای سپاهان قطعاً دور از دسترس نیست اگر تیم با اعتماد به نفس بالا و یک ریکاوری خوب راهی زمین شود. هرچند تیم کار سختی در پیش دارد و به راحتی نمی‌تواند حریفش را شکست دهد.

چرخابی در مورد جایگزین دو بازیکن غایب سپاهان در این بازی هم توضیح داد: این را مورایس باید تصمیم بگیرد. فکر می‌کنم در نبود هادی محمدی شاهد حضور زوج دانشگر و یزدانی در مرکز خط دفاعی باشیم و به جای حسین نژاد هم با انتقال فرشاد احمدزاده به یک خط عقب‌تر، از حضور بازیکنی مثل احسان پهلوان می‌توان در ترکیب اصلی استفاده کرد. در کل مورایس بهتر و بیشتر تیمش را می‌شناسد و به شرایط آمادگی آنها واقف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha