کد خبر 229906
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

روز سخت ایرانی‌ها مقابل نمایندگان عربستان؛ سپاهان صعود می‌کند؟

روز سخت ایرانی‌ها مقابل نمایندگان عربستان؛ سپاهان صعود می‌کند؟

دو نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف عربستانی‌ها خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دو نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا فردا دوشنبه و در هفته ششم مرحله گروهی این مسابقات به مصاف نمیاندگان فوتبال عربستان خواهند رفت.

سپاهان - الاتحاد

بعد از اتفاقات بازی رفت سپاهان و الاتحاد که سه امتیاز با تصمیم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به الاتحاد رسید، سپاهان برای صعود حداقل به یک امتیاز از این بازی نیاز دارد. طلایی‌پوشان حتی در صورت برد می‌توانند مرحله گروهی را با صدرنشینی تمام کنند و شاگردان مورایس در بازی‌های قبلی این گروه نشان دادند که شایستگی‌اش را دارند، هرچند لغو عجیب بازی رفت در اصفهان آن‌ها را به دردسر انداخته و حالا سرنوشت صعود به بازی خارج از خانه در جو سنگین ورزشگاه الاتحاد کشیده شده است.

سپاهان دیروز با پرواز اختصاصی به جده رفت تا فرصت کافی برای آماده‌سازی داشته باشد. آن‌ها هفته گذشته بازی سنگینی مقابل نیروی هوایی عراق داشتند، چرا که بعد از اخراج نیمه اول حسین‌نژاد بیش از نیمی از بازی را ده نفره بودند. البته سپاهان فرصت کافی برای ریکاوری داشته و با توجه به لغو بازی‌های این هفته لیگ برتر دغدغه خستگی بازیکنانش را نخواهد داشت.

مورایس برای این بازی حساس حداقل دو تغییر اجباری در ترکیب تیمش دارد و هادی محمدی که در دقایق پایانی اخراج شد مثل حسین‌نژاد محروم است. جانشین محمدی در قلب دفاع سیاوش یزدانی خواهد بود، ولی هنوز مشخص نیست که مربی پرتغالی از چه بازیکنی به جای هافبک جوان ملی‌پوشش در خط میانی استفاده می‌کند. خبر خوب برای مورایس بازگشت رضا شکاری به تمرینات است که پیش از مصدومیت از مهره‌های اصلی سپاهان به شمار می‌رفت.

بازی فردا همان روزی است که مورایس باید توانایی‌هایش به عنوان دستیار سابق مورینیو را ثابت کند و با انتخاب یک استراتژی مناسب به خواسته‌اش از بازی برسد. سپاهان که با یک امتیاز هم صعود می‌کند، قطعاً باید با احتیاط بیشتری بازی کند و ترکیب این تیم هم احتمالاً تدافعی‌تر خواهد بود. البته او مهره‌های تهاجمی خوبی در اختیار دارد که می‌توانند در جریان بازی به الاتحاد ضربه بزنند.

تنها راه بی حرف وپیش برای صعود سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نباختن به الاتحاد در عربستان است. اگر شاگردان مورایس در بازی فردا شب مقابل نماینده عربستان ببازند کماکان شانس صعود دارند اما کارشان به اما و اگر کشیده می‌شود. البته در این میان باید گفت که سپاهان در صورت پیروزی در برابر الاتحاد به عنوان صدرنشین صعود می‌کند.

نساجی - الهلال

یکی از بازی‌های تشریفاتی هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در این فصل میان الهلال و نساجی برگزار می‌شود؛ چون تکلیف صعود الهلال مشخص شده و نساجی هم حذفش قطعی شده است.

نساجی در حالی مقابل الهلال قرار می‌گیرد که تیم عربستانی در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان و همچنین لیگ حرفه‌ای عربستان، شکست نخورده و به دنبال این است که مثل بازی رفت، شاگردان رحمتی را شکست دهد. 

غایبان نساجی: نساجی در بازی فرداشب خود مقابل الهلال 3 بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارد. محمدرضا عباسی به‌دلیل آسیب‌دیدگی، رشید مظاهری به‌دلیل ابتلا به آنفولانزای شدید و امیرمهدی جانملکی به‌دلیل  محرومیت نمی‌توانند در برابر الهلال به میدان بروند.

روز سخت ایرانی‌ها مقابل نمایندگان عربستان؛ سپاهان صعود می‌کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha