کد خبر 229891
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر چه زمانی منتشر می شود؟

معاون مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه آزمون های استخدامی با صدور مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار می شود، گفت دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر پس از تکمیل صدور کلیه مجوزهای استخدامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محمداسماعیل هاشم لو افزود: این آزمون فراگیر با مشارکت چندین دستگاه، سازمان، بانک و شرکت برگزار خواهد شد و برای بسیاری از این دستگاه ها مجوز لازم صادر شده و برای برخی دیگر مراتب در امور سازمان برنامه و بودجه کشور در حال بررسی است که امیدواریم با پیگیری مستمر این بنیاد و نیز همکاری خوب سازمان های متولی این مهم به زودی محقق شود.

هاشم لو در پاسخ به این سوال «حیات» که بانک کشاورزی و وزارت خارجه هم در این آزمون مشارکت دارند یا خیر؟ گفت : توافقاتی از سوی بنیاد با بانک کشاورزی و وزارت امور خارجه صورت گرفته که به زودی با صدور مجوز استخدامی برای آنها مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: جهت اجرای کامل «بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه تلاش شده تا دستگاه های مختلفی با شغل محل های متنوع و مرتبط با شرایط احراز مشمولان در این آزمون حضور داشته باشند و همچنین برای انتخاب شغل بیشتر توسط این عزیزان، کلیه شرایط احراز مربوط به آن شغل ها نیز ارائه شود که البته با موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، این خواست بنیاد تا حدودی انجام شده و در پیش نویس دفترچه راهنمای این آزمون پیش بینی شده است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران از تاخیر پیش آمده برای برگزاری این آزمون به عنوان فرصتی برای افزایش شغل محل ها استفاده کرده است.

هاشم لو از احتمال بهره مندی دانشجویان در حال فارغ التحصیلی که در ترم آخر اشتغال به تحصیل خود هستند برای شرکت در این آزمون با آخرین مقطع در حال تحصیل خبر داد و این احتمال را با توجه به تاخیر پیش آمده در شروع ثبت نام و نیز مهلت ارائه مدرک تحصیلی ۲ ماه پس از آخرین روز ثبت نام عنوان و تاکید کرد: قطعی شدن آن موکول به شرایط مندرج در دفترچه راهنماست. 

هاشم لو خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده توسط بنیاد کلیه پیش نویس های مجوزهای استخدامی از سازمان اداری و استخدامی کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور ارجاع شده است و بلافاصله بعد از تعیین تکلیف آنها دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر توسط مجری برگزاری این آزمون یعنی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

معاون مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استخدام از محل "بند"ج" ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه با شرکت در آزمون استخدامی و رقابت بین مشمولین این بند قانونی انجام خواهد شد.

هاشم لو در پایان بر مطالعه برای آمادگی جهت شرکت در آزمون و رقابت بین متقاضیان شرکت در این آزمون تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha