کد خبر 229857
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

معاون وزیر علوم اعلام کرد:

ایران رتبه نخست علمی منطقه و ‌۱۵ دنیا را دارد

ایران رتبه نخست علمی منطقه و ‌۱۵ دنیا را دارد

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ‌گفت: با تلاش نخبگان و متخصصان جوانمان، ایران در حوزه‌ علمی رتبه نخست منطقه و رتبه ۱۵ دنیا را به خود اختصاص داده است‌.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران پیش از ظهر امروز یک شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قزوین اظهار کرد: توسعه ایران در حوزه‌های علمی در 40 سال اخیر نسبت به سایر کشورهای دنیا بی‌نظیر بوده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌های علمی کشور ایران در رتبه‌های برتر قرار دارد، افزود: با تلاش نخبگان و متخصصان جوانمان، ایران در حوزه ‌علمی رتبه نخست منطقه و رتبه 15 دنیا را به خود اختصاص داده است‌.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار صنایع هسته‌ای، دفاعی و... در حوزه علمی و فناوری پیشتاز بوده و امروز باعث اقتدار کشور شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ‌با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری باید تکمیل‌کننده زنجیره راهبردی ارزش نقش‌آفرین باشند، عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هر یک از پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها ماموریت ملی داده شده تا در زنجیره راهبردی ارزش نقش‌آفرینی کنند.

محمدعلی‌نژادخاطرنشان کرد: پیشرفت استان قزوین در حوزه علمی در پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانشگاهی مشهود است که باید به تقویت بخش صنعت و کشاورزی منجر شود.

در پایان این مراسم از محصولات دانش بنیان و دستاوردهای علمی و فناوری استان قزوین رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha