کد خبر 229832
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور مطرح کرد؛

ظرفیت یک میلیارد دلاری بازار اسباب بازی در ‌کشور

ظرفیت یک میلیارد دلاری بازار اسباب بازی در ‌کشور

معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه سهم بازار اسباب‌بازی در ایران ظرفیت یک میلیارد دلاری را دارد، گفت: برای رشد در این صنعت ظرفیت بالایی از طریق شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» روز یکشنبه در رویداد توسعه و تبادل فن‌آوری در عرصه صنعت اسباب بازی با بیان اینکه اسباب‌بازی از حوزه‌های خلاق است، اظهار کرد: گردش مالی جهانی بازار اسباب‌بازی ١٠٠ میلیارد دلار است که سهم این گردش مالی در ایران ٣٠٠ میلیون دلار است.

وی اضافه کرد: سهم تولید داخل اسباب‌بازی یک سوم یعنی معادل ١٠٠ میلیون دلار است درحالی‌که ما ظرفیت صد برابر در خلق فرصت داریم.

معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه صنعت اسباب‌بازی نیاز به فرهنگ و هنر دارد، افزود: این امر منجر به آفرینش خلاقیت‌ها می‌شود. البته برقراری ارتباط میان صاحبان صنایع با شرکت‌های خلاق و فن‌آوری یکی از مهمترین مسائل در این صنعت است که منجر به توسعه اقتصاد صنعت اسباب‌بازی شود.

وی با بیان در معاونت علمی ٢ حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق را مورد توجه قرار دادیم، تاکید کرد: ما معتقدیم شرکت دانش‌بنیان توسعه دهنده فن‌آوری و نوآوری و ترکیب خلاقانه هستند، همچنین شرکت‌های داریم که از نوآوری استفاده می‌کنند، اولین رکن شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان استفاده از فن‌آوری‌ها در کنار خلاقیت پررنگ است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه انیمیشن یک شرکت خلاق است چراکه از تکنولوژی‌های رسمی در کنار خلاقیت استفاده می‌کنند، گفت: در کشور ما به اندازه خوبی شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه پیدا کرده‌اند، ضمن اینکه رهبری نیز به اشتغال آفرینی در حوزه دانش‌بنیان‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha