کد خبر 229627
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

صادرات ۱۹ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر

صادرات ۱۹ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر

مدیرکل صمت بوشهر از صادرات حدود ۱۹ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات این استان خبر داد و گفت: صادرات این میزان محصولات پتروشیمی در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مهدی صفوی با بیان اینکه صادرات از گمرکات استان بوشهر شامل سه گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاهای تولیدی در بخش‌های مختلف است اظهار داشت: در 8 ماه امسال 221 هزار و 413 تن میعانات گازی به ارزش 114 میلیون و 677 هزار دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات میعانات گازی از استان بوشهر نسبت به 8 ماه سال قبل 72 درصد از نظر وزنی افزایش یافته است گفت: صادرات این محصول از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال 1401 بیش از 71 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل صمت استان بوشهر به صادرات محصولات پتروشیمی از استان پرداخت و بیان کرد: در 8 ماه امسال حدود 19 میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر به کشورهای هدف صادر شده که نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش یافته است.

صفوی ارزش این محموله‌های صادراتی را 7 میلیارد و 266 میلیون دلار نام برد و گفت: در این مدت سایر کالاها از گمرکات استان بوشهر به میزان یک میلیون و 253 هزار تن صادر شده است.

وی ارزش صادرات کالا و محموله‌های تولیدی استان بوشهر را بیش از 159 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: صادرات سایر کالاها از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل که 229 میلیون دلار است کاهش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در مجموع صادرات از گمرکات استان بوشهر در 8 ماه امسال با احتساب میعانات گازی را 20 میلیون و 452 هزار تن ذکر کرد و افزود: ارزش کالاهای صادراتی استان بوشهر در 8 ماه امسال در مجموع بیش از 7 میلیارد و 500 میلیون دلار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha