کد خبر 229588
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

«حیات» از بدعهدی‌های رژیم صهیونیستی در غزه گزارش می‌دهد؛

نفس‌های آخر رژیم صهیونیستی با کشتار مردم غزه

نفس‌های آخر رژیم صهیونیستی با کشتار مردم غزه

در روزهای که موساد و آمریکا از رژیم صهیونیستی برای پس گیری اسرایش از حماس حمایت می‌کرد، این رژیم آن روی خود را نشان داده و دست به کشتار دوباره مردم فلسطین زد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات؛ عملیات طوفان الاقصی فراتر از آنچه که نشان می‌داد، دستاورد داشت زیرا هیچگاه تصور نمی‌شد که تمامی سازمان‌های اطلاعاتی جهان در خواب غفلت باشند و زمانی که فکرش را نمی‌کردند، توسط نیروهای مقاومت مورد حمله قرار گیرند. نیروهای مقاومت توانستند در این عملیات، ۵۰ پایگاه از رژیم اسرائیل را غصب و همچنین سرورهای اطلاعاتی رژیم را به داخل غزه آورند. در این سرورهای اطلاعاتی، نام بسیاری از جاسوسان حتی جاسوس‌های که در ایران هستند، موجود است.

عملیات طوفان الاقصی، ناچیز بودن و عدم توانایی رژیم صهیونیستی بدون حمایت غرب را به جهانیان نمایان کرد و نشان داد این رژیم کودک کش طی این سالها، زندانیان فلسطینی در زندانهای خود دارد که بیش از ۲۰ سال در آنجا زندانی هستند. حال که ۷ روز از آتش بس بین رژیم غاصب صهیونیستی و حماس و تبادل اسرا بین نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیستی می گذرد، خبرها حاکی از آن است که تل آویو در شرایطی می تواند اسرای خود را از فلسطین پس بگیرد که به پیش شرط های نیروهای مقاومت تن داده و زندانیان فلسطینی که در بین آنها افرادی وجود دارند که بالایی ۵۰ سال در این زندان ها به سرر می برند ‌، آزاد شده و آتش بس در همه مناطق فلسطین انجام شود.

 با توجه به اینکه در چند شب گذشته تبادل اسرا بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی در چندین مرحله عملیاتی شد، اما طبق گزارش سی ان ان، اعلام شده است که؛ ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا در رایزنی های دوحه درباره گسترش قراردادها نسبت به تبادل اسرا که شامل مردان و سربازان نیز می شود، صحبت کرده است. شرکت کنندگان در این نشست معتقدند که اسرای بیشتری از غیر نظامیان نزد حماس وجود دارد و باید اتش بس فعلا ادامه داشته و تمدید صورت گیرد و پس از آن درگیری ها در اوایل هفته آینده از سر گرفته شود.

براساس همین گزارشات، قطر با ایجاد فشارهای گسترده برای آتش بس بلند مدت و همچنین به تعویق افتادن حملات زمینی در غزه بوده و در راستای جلوگیری از هر اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی، نشستی را با حضور روسای سازمان سیا، موساد و مسئولین اطلاعات مصر برگزار کرد.

در روز چهارشنبه طبق توافقات غیر مستقیم، نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، قرار بر این شد که به مدت ۴ روز آتش بس انجام و تبادل اسرا اجرا گردد، بنابراین پیش مرحله اول اینگونه بود که به ازای هر اسیر رژیم اشغالگر سه اسیر فلسطینی از زندان های این رژیم آزاد شود. این توافق در حالی اجرا شد که رژیم صهیونیستی، شرط های نیروهای مقاومت را پذیرفت. 

اسامه حمدان از مقامات ارشد حماس گفت: پایان جنگ، شرط ورود به مذاکرات است و تمدید آتش بس امکان پذیر است اما روند این مذاکرات دو مسیر داشته و با ورود سازمان های بشر دوستانه، می شود، سبب ازادی اسرا شد و راه دوم، سیاسی و در ارتباط با توقف تهاجم ها و برداشتن محاصره غزه است. با توجه به اینکه مذاکرات با حماس از طریق قطر و آمریکا انجام می شود، اما آنها اعلام کردند که حماس با تمدید اتش بس و تبادل اسرا مخالفتی نداشته و شروط تحویل نظامیان صهیونیستی نسبت به تبادل زندانی های قبلی، کلا متفاوت خواهد بود. 

در شرایطی که رژیم اسرائیل در حملات زمینی به غزه ناکام ماند اما خبرها حاکی از آن است که تلاویو در تلاش است تا آتش بس غزه تمدید شود. هر چند روزنامه عبری هارتص در گزارشی، مخالفت خود را با تمدید آتش بس اعلام کرده و نوشت؛ برخی اسرائیلی ها می ترسند تمدید طولانی مدت آتش بس، باعث نفوذ بیش از حد حماس بر روحیات و وضعیت روانی این رژیم شود. اما در نهایت اسرائیل باید بین آزادی زندانیان بیشتر یا ممعانت از قدرت حماس در دیکته کردن یک روحیه متفاوت به اسرائیل، تصمیم بگیرد.

بعد از گذشت حدود ۶۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک غزه و توقف چند روزه جنگ و تبادل اسرا، این روزها رژیم صهیونیستی بیش از همیشه به پایانش نزدیک‌ شده و به همین دلیل دوباره امروز دست به جنایات و حملات وحشیانه زده و باعث به شهادت رسیدن حدود ۱۰۹ غیر نظامی در غزه شده است. امروز در غزه صدها نفر نیز زخمی شده‌اند. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha