کد خبر 229578
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

یادداشت/ زینب شیاس 

مجلس در راس امور است/ ۱۰ آذرماه سالروز مردی که اندیشه‌هایش چراغ راه نمایندگان ملت شد

مجلس در راس امور است/ ۱۰ آذرماه سالروز مردی که اندیشه‌هایش چراغ راه نمایندگان ملت شد

سیدحسن مدرس در ۱۰ آذرماه توسط عوامل رضا شاه به قتل رسید، اما اندیشه‌های او کلید واژه‌ای موفقیت نمایندگان مجلس شده است. 

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ مجلس شورای اسلامی در ۷خرداد ماه سال ۱۳۵۹ با دستور امام خمینی (ره)، کار خود را آغاز کرد و از مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد.  سید حسن مدرس به عنوان سیاست مدار و روحانی شیعه ایرانی در ۱۰ آذر توسط عوامل رضاشاه به قتل رسید و به همین مناسبت این روز،طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی در تقویم جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۲۳ تیر سال ۱۳۷۲ با تصویب ماده واحده ای به نام روز مجلس، نام گذاری شد. 

با توجه به قوانین جمهوری اسلامی ایران، مجلس محلی است، برای تدوین، تهیه و تصویب قوانین برای کلیه نیازهای جامعه در حوزه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و... . 

طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مجلس در راس همه امور است، به همین دلیل مجلس از تجربیات و اندیشه های رهبر انقلاب و موفقیت های آیت الله مدرس استفاده کرده و سبب پیروزی بر دشمنان گشته و نقشه های شیطانی آنان را نقش بر آب کرده است. 

مجلس به عنوان یک ساختمان و یک ساختار، بدون حضور نمایندگان ارزشی نداشته و اصل و بنای جمهوری اسلامی ایران، ملت آن هستند. بنابر این مجلس مکانی است که نمایندگان ملت در آن حضور داشته تا بدون هیچ گونه وابستگی به افکار سیاسی در جهت منافع ملی، قدم برداشته و سبب ایجاد آینده ای روشن برای کشور در همه حوزه ها شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha