کد خبر 229528
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

حملات صهیونیست‌ها به شمال و جنوب نوار غزه

حملات صهیونیست‌ها به شمال و جنوب نوار غزه

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم موقت صهیونیستی امروز (جمعه) حملات ددمنشانه به نوار غزه را از سر گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم موقت صهیونیستی امروز (جمعه) حملات ددمنشانه به نوار غزه را از سر گرفتند.، آتش‌بس موقت در نوار غزه بعد از شش روز و تبادل تعدادی از اسرا بین صهیونیست‌ها و جنبش مقاومت حماس، با مخالفت و تعلل تل‌آویو در تمدید آن، به پایان رسید.

همزمان با آغاز حملات اشغالگران به مناطق مختلف در نوار غزه، رسانه‌های صهیونیستی نیز از به‌صدا درآمدن آژیرهای خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که بر اثر حمله جنگنده‌های صهیونیستی به اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه، دو فلسطینی به شهادت رسیده و چند نفر زخمی شدند.

خبرگزاری «شهاب» نیز نوشت که بیش از ۴ نفر در حملات اشغالگران به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند یا زخمی شدند، منابع فلسطینی فیلم زیر را از حمله صهیونیست‌ها به آپارتمانی در شهر «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه منتشر کردند.

 از سوی دیگر، دفتر نخست‌وزیری رژیم تروریست صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با بازگشت به جنگ، ما متعهد به دستیابی به اهداف جنگ هستیم».

رادیو ارتش صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع سیاسی ارشد گزارش داد: «ما با تمام قدرت به نبرد بازگشته‌ایم و هیچ مذاکره‌ای برای آزادسازی بازداشتی‌ها انجام نمی‌شود».

در واکنش به از سرگیری حملات صهیونیست‌ها، دفتر رسانه‌ای دولت حماس در نوار غزه گفت: «اشغالگران در حال بمباران خانه‌ها و مناطق امن در بیش از یک استان در نوار غزه هستند».

به گزارش «المیادین»، در این بیانیه تاکید شده است: «جامعه بین‌المللی مسئولیت ادامه جنگ وحشیانه علیه کودکان و زنان نوار غزه را بر عهده دارد».

دولت حماس همچنین افزود: «مردم ما حق دارند به هر وسیله‌ای از خود دفاع کنند، به آزادی و استقلال برسند و دولت خود را تأسیس کنند».

تلویزیون رژیم موقت صهیونیستی گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، دقایقی بعد از شروع مجدد حملات به نوار غزه، فلسطین اشغالی را ترک کرده است.

دقایقی بعد شبکه ۱۴ تلویزیون صهیونیستی به نقل از فرماندهی جبهه داخلی ارتش این رژیم گزارش داد که تصمیمی برای تشدید تدابیر امنیتی در فلسطینی اشغالی اتخاذ شده است.

فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از ساکنان شهرک‌های اطراف نوار غزه خواست که فوراً به پناهگاه‌ها رفته و تا اطلاع ثانوی در آنجا باقی بمانند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مذاکرات برای حصول توافق جدید آتش‌بس در غزه با میانجی‌های قطری و مصری ادامه دارد.

وزارت بهداشت غزه نیز گفت: «اسرائیل بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، کشتارهای جدیدی در نوار غزه انجام می‌دهد».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha