کد خبر 229519
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

یک وکیل سایبری در گفت‌وگو با حیات:

روش جدید کلاهبرداری از هموطنان به وسیله بازی/ گول مزرعه آینده را نخورید!

روش جدید کلاهبرداری از هموطنان به وسیله بازی/ گول مزرعه آینده را نخورید!

طباطبایی گفت: یکی از روش‌های کلاهبرداری‌ که امروز بخشی از جامعه را درگیر کرده، کلاهبرداری‌هایی است که تحت عنوان دریافت سود بابت سرمایه گذاری به مردم پیشنهاد می‌شود.

علیرضا طباطبایی هاشمی کارشناس و وکیل سایبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی حیات، درباره روش جدید کلاهبرداری از هموظنان که این روزها رو به افزایش است اظهار کرد: یکی از روش‌های کلاهبرداری‌ که امروز بخشی از جامعه را درگیر کرده، کلاهبرداری‌هایی است که تحت عنوان دریافت سود بابت سرمایه گذاری به مردم پیشنهاد می‌شود و متاسفانه هموطنان به خاطر پسندیدن کسب درآمد راحت، فکر می‌کنند که از این طریق می‌توانند به نتیجه برسند.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه بازی مزرعه آینده موضوعی است که تازگی شاهد آن بوده‌ایم و از هموطنان زیادی به وسیله این بازی کلاهبرداری شده گفت: خیلی از هموطنان متاسفانه قربانی این بازی شده‌اند و این بازی سرمایه‌های مردم را جذب و دست به دست بین آن‌ها می‌گرداند و افراد ترغیب می‌شوند که برای سود بیشتر سرمایه گذاری بیشتری کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در ۲ روز گذشته شاهد این بوده‌ایم با بهانه‌های متفاوت نظیر تحریم و ... امکان برداشت وجه وجود ندارد و علاوه بر آن از هموطنان پول بیمه برای آزادسازی سرمایه دریافت می‌کنند که این کلاهبرداری است و سرمایه از دست رفته بر نمی‌گردد.

این وکیل سایبری بیان کرد: اگر مالباختگان از طریق فردی به بازی دعوت شده‌اند، می‌توانند از طریق بند ز ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی موضوع را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha