کد خبر 229494
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

یادواره شهیدان «تقی و پرویز رمضانپور» در شفت برگزار شد

یادواره شهیدان «تقی و پرویز رمضانپور» در شفت برگزار شد

همزمان با ایام فاطمیه یادواره خانگی شهیدان «تقی و پرویز رمضانپور» در نصیرمحله شفت برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مراسم یادواره خانگی شهدا به یاد شهیدان تقی و پرویز رمضانپور عصر پنجشنبه در منزل پدری شهید پرویز رمضانپور در دهستان نصیرمحله شفت با حضور مسؤولان، اقشار مختلف مردم و جمعی از همرزمان این دو شهید والامقام برگزار شد.

«حجت الاسلام نادر یوسفی مطلق» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شفت در این یادواره خانگی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت شهیدان گفت: شهدای گرانقدر با خدا معامله کرده و اجر و پاداش خود را در دفاع از دین اسلام از خداوند متعال گرفته اند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه تک تک آحاد ملت کشورمان است، افزود: امنیت و آسایش ما را مدیون خون شهدایی است که همه هستی خود را فدا کردند تا ما امروز امنیت و آسایش داشته باشیم.

گفتنی است، نسبت این دو شهید عمو و برادرزاده بوده، که شهید تقی رمضانپور در تاریخ ۲۷ شهریور سال ۱۳۶۰ در حمله بر دهلاویه شهید شد و به لقاءالله پیوست‌، بدن مطهرش چون مولایش حسین (ع) بدون غسل و کفن در خاک افتاده بود و سر از بدن جدا شده بود تا اینکه پس از ۷۸ روز در آزادسازی بوستان‌ پیدا شد به وطن بازگشت و شهید پرویز رمضانپور نیز به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در تاریخ بیست و چهارم خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و بدن مطهرش سرانجام بعد از ۷ سال، در سال ۱۳۷۴ به وطن بازگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha