کد خبر 229484
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

طرح جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل اجرا می‌شود

طرح جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل اجرا می‌شود

شهردار اردبیل گفت: طرح جمع‌آوری پسماندهای خشک از درب خانه در سطح شهر اردبیل اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمود صفری عصر پنجشنبه در جلسه کمیسیون مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری در اردبیل، اظهار کرد: طرح تفکیک زباله در مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل بعد از تصویب در صحن شورای اسلامی شهر در اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک در مبدأ با فناوری‌های نوین و توسط یک شرکت بومی به اجرا در خواهد آمد، تصریح کرد: باید در کنار تشویق شهروندان به داشتن شهری پاک، زمینه‌های آن را نیز فراهم کنیم.

شهردار اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح تفکیک زباله، اپلیکیشنی راه‌اندازی خواهد شد تا شهروندان از طریق اپلیکیشن درخواست خود را ثبت و محل تحویل پسماند را تعیین کنند تا مأموران مراجعه کرده و با پرداخت هزینه، پسماند را خریداری کنند.

صفری افزود: برای این منظور بسته‌های تشویقی از جمله شارژ کیف پول شهروندی در نظر گرفته شده که شهروندان می‌توانند امتیاز ریالی کیف پول خود را ذخیره کرده و برای استفاده در خدمات شهری همانند اتوبوس شهری یا شهربازی استفاده کرده و یا به حساب بانکی خود انتقال دهند.

وی همچنین از نصب ۹۰ باکس‌های تفکیک پسماند تر و خشک در نقاط مختلف شهر خبر داد و بیان کرد: در میادین اصلی مناطق پنج‌گانه شهرداری پنج و ۱۰ باکس تعبیه می‌شود تا شهروندان دسترسی داشته باشند.

شهردار اردبیل اضافه کرد: همچنین ۱۵ غرفه دائمی نیز در سطح شهر برای جمع‌آوری پسماندهای خشک ایجاد خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها در هر منطقه شهرداری‌ها سه غرفه در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha