کد خبر 229404
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

آغاز اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در گلستان

آغاز اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در گلستان

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: هدف از این اجلاسیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و وحدت آفرینی است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در بندرترکمن از ساعت 8:30 دقیقه صبح در سالن ورزشی امام رضا (ع) بندرترکمن با حضور خانواده‌های شهداء و جانبازان از چهارده استان کشور آغاز شد. 

سردار علی ملک‌شاهکوهی صبح امروز در نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در بندر ترکمن اظهار داشت: هدف از این اجلاسیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حدت‌آفرینی است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به گرامیداشت یا شهدا و 4 هزار شهید استان گلستان و 7 هزار شهیده زن کشور و 920 شهیده زن اهل سنت تاکید کرد: مهمانی از استان‌های کردستان‌، کرمانشاه‌، بوشهر، سیستان‌وبلوچستان‌، خراسان شمالی و رضوی‌، اردبیل و ... ‌در این اجلاسیه حضور دارند.

وی تاکید کرد: همه مسئولان پای کار آمدند و شرایط را برای اجلاسیه فراهم کردند و هدف از این اجلاسیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و وحدت‌آفرینی است چرا که کار شهدا وحدت‌آفرینی است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در ادامه با گرامیداشت یاد  شهیده مرجان نازقلچی فرماندار فقید بندرترکمن افزود: امیدواریم شهدا ‌در روز قیامت از ما دستگیری کنند.

 تعداد شهدای زن را در کشور حدود هفت هزار نفر اعلام کرده اند که از این تعداد 920 شهیده اهل سنت داریم که 38 شهیده متعلق به استان گلستان است.

بانو مرجان ناز قلیچی از شهدای حادثه منا، فرماندار بندرترکمن و سومین فرماندار زن جمهوری اسلامی ایران به عنوان شهیده شاخص زن معرفی شده است.

ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس حدود 7 هزار شهیده زن، 5 هزار و 735 جانباز، 3 هزار و 75 جانباز بالای 25درصد، 171 آزاده، تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha