کد خبر 229310
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

پیکر 4 شهید گمنام در کردستان تشییع و تدفین می‌شود

پیکر 4 شهید گمنام در کردستان تشییع و تدفین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر 4 شهید گرانقدر در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به شهرهای مختلف منتقل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، علی کلوندی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: پیکر هشت شهید در سال گذشته در 8 نقطه استان تشییع و تدفین شدند و امسال هم شهدای گمنام طبق سنوات گذشته در ۲۶ آذرماه تشییع و تدفین می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام از شناخته‌ترین افراد نزد پروردگار هستند، گفت: امسال شاهد تشییع ۲۸۰ شهید در سطح کشور هستیم که سهم استان کردستان  تشییع و تدفین ۴ شهید است.

وی از شهدا به عنوان پیوند بین نسل‌های گذشته و جدید  نام برد و گفت: برگزاری این مراسم، پاسداشت مقام شهدای گمنام و بستری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به عنوان فرهنگی جامعه‌ساز است.

به گفته کلوندی، برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدا به وحدت جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پیکر شهدای گمنام ۲۵ ام تحویل و صبح بیست‌وششم همزمان با سراسر کشور در سنندج تشییع و تدفین خواهد شد، گفت: بنا به درخواست فرمانده سپاه کردستان یکی از شهدا در محل ستاد سپاه بیت المقدس تدفین و سه شهید دیگر در روستای قلعه قروه،  بیجار و پارک لاله دهگلان تشییع و تدفین خواهند شد.

وی اضافه کرد: از همه مردم و مسئولان انتظار داریم با حضور پررنگ خود استقبالی در شأن این شهدا والامقام انجام دهند.

کلوندی در ادامه به دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گریزی زد و گفت: بیش از یک‌هزار یادواره شهدا توسط دستگاه‌های مختلف در سطح استان کردستان برگزار شده است.

به گفته وی، در راستای برنامه‌های مختلف سامانه‌ای به نام سادم طراحی شده که به صورت برخط و آنلاین اقدامات انجام گرفته در این حوزه را بررسی و ثبت می‌کند، عملکرد استان کردستان در این رابطه ضعیف و رتبه ۲۳ را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha